plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۷۱۲۶

اعزام تجهیزات و امکانات شهرداری‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از اعزام کاروان های تجهیزات و امکانات برای انجام فعالیت‌های امدادی و عمرانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان وبلوچستان خبر داد.
اعزام تجهیزات و امکانات شهرداری‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
به گزارش ایصال نیوز، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب گفت: اعزام کمک های شهرداری ها، نظیر کمک رسانی آنان به مناطق آسیب دیده از سیل ابتدای امسال، در دستور کار آنان قرار دارد و تاکنون کمک های مختلفی از شهرداری های کشور به مناطق سیلزده استان سیستان و بلوچستان اعزام شده و در حال اعزام است.

وی ادامه داد: یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر، ١٠ دستگاه کمپرسی اتکو و اکسور، یک دستگاه خودروی نورافشان، دو دستگاه جرثقیل سه تنی و یکدستگاه خودرو AF حریق، یک دستگاه پمپ واریسکوبا متعلقات مربوطه، دودستگاه پمپ ابارا با متعلقات مربوطه، پنج دستگاه پمپ فوکس، چهل دستگاه پمپ کف کش و لجن کش و چهار دستگاه موتور برق تجهیزاتی هستند که از شهرداری تهران برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعزام شده اند.

جمالی نژاد اضافه کرد: از شهرداری اصفهان نیروها و تجهیزات امدادی در راه مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان است که تاکنون ۱۳ دستگاه پمپ اعم از روبین و لجن کش اعزام شده و ماشین آلات عمرانی شهرداری اصفهان از جمله سه خودرو که هر خودرو دارای دو پمپ بزرگ آب کش و دو پمپ لجن کش هیستند، به همراه نیروهای متخصص امدادی و خدماتی و غواصان و لوله و اتصالات لازم، تجهیزات امدادی و خدمات رسانی، موتور برق، یک دستگاه جرثقیل، یک موتور پمپ قوی خودمکش و سایر وسایل و ادوات مورد نیاز به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

وی همچنین از ارسال دو کامیون کمک های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد به مناطق سیلزده استان سیستان_و_بلوچستان خبر داد. رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارسال تیم های امدادی و تجهیزات عمرانی سایر شهرداریها با توجه به اعلام نیاز استان در روزهای آینده خبر داد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است. شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است. در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است. امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما