plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۷۰۶۴

سرمای کُشنده در پاکستان و افغانستان با دهها قربانی

به دنبال بارش سنگین برف و باران و سرمای بی سابقه در پاکستان، کشمیر و افغانستان و سقوط بهمن بیش از 126 نفر در سه روز گذشته کشته شده اند. دمای هوا در کابل به منفی پانزده درجه رسید.
سرمای کُشنده در پاکستان و افغانستان با دهها قربانی
به گزارش ایصال نیوز، مقامات پاکستانی امروز سه شنبه اعلام کردند که از روز یکشنبه تاکنون بر اثر بارش برف و شدت سرما در مناطق سردسیر این کشور به ویژه مناطق کشمیر و بلوچستان بسیاری از راههای شهری و روستایی  مسدود شده است و حتی باعث اعلام وضع اضطراری در برخی از این مناطق شده است. اداره اورژانس و مبارزه با حوادث پاکستان می گوید که در اثر سقوط بهمن در کشمیر پاکستان 55 نفر کشته شده اند و در اثر سرما و ریزش برف سنگین در ایالت بلوچستان بیش از 25 نفر جان خود را از دست داده اند.
بر اساس گزارش رسانه های پاکستان در نتیجه کاهش بی سابقه دما، ده ها پرواز داخلی در پاکستان لغو شده و ادامه این وضع، زندگی مردم را فلج کرده است.
همچنین در پی باران های بی وقفه در ایالت پنجاب بیش از 12 نفر و براثر سقوط بهمن دیشب در کشمیر پاکستان نیز 41 نفر کشته شده اند.
به گزارش اسکای نیوز، در پاکستان و در مناطق صعب العبور به دلیل بارش سنگین برف و سرمای زیاد از بالگرد برای نجات مردم گرفتار استفاده شد. 
اداره حوادث طبیعی افغانستان نیز از فوت 39 نفر در اثر خسارت بارش سنگین برف و شدت سرما خبر داد و اعلام کرد حداقل 300 خانه نیز در مناطق مختلف افغانستان تخریب شده است.
دمای هوا روز دوشنبه در کابل به 15- درجه رسید که سردترین شب را تجربه کرد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما