plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۷۰۶۳
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد

یک سوم نمایندگان فعلی استان تهران تایید صلاحیت نشدند

رد صلاحیت توسط هیأت نظارت به رغم تأیید هیأت اجرایی
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با توجه به اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت گفت: یک سوم نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی استان تهران از دور انتخابات مجلس یازدهم خارج شدند.
یک سوم نمایندگان فعلی استان تهران تایید صلاحیت نشدند
به گزارش ایصال نیوز، شکرالله حسن بیگی افزود: براساس آمار از مجموع  ۳۵ نماینده فعلی استان تهران در مجلس شورای اسلامی، هفت نفر در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نکرده بوند اما ۲۸ تن از آنان برای دور بعدی مجلس، داوطلب شده بودند.

وی افزود: تمامی داوطلبان یادشده از سوی هیات اجرایی برای انتخابات دوره بعدی تایید صلاحیت شده بودند اما اکنون هیات نظارت بر انتخابات صلاحیت ۱۱ نفر از آنان را تایید نکرده است.

حسن بیگی تصریح کرد: با احتساب انصراف یکی از نمایندگان، حدود یک سوم نمایندگان فعلی استان تهران در انتخابات دور بعدی شرکت نخواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، هویت نمایندگانی را که از سوی هیات نظارت رد صلاحیت شده اند، فاش نکرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

استان تهران در مجموع ۳۵ نماینده در مجلس دارد که تعداد ۳۰ نفر از آنان را نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات تشکیل می دهند.

شمار کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۲۹۰ نفر است.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان از جمله تهران برگزار می‌شود، این انتخابات قرار است روز دوم اسفندماه امسال به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما