plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۷۰۵۱

تداوم فعالیت سامانه بارشی ایران

کارشناسان سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن اطلاعات ماهواره‌ای اعلام کردند سامانه بارشی همچنان در کشور فعال است و برخی نقاط ایران امروز سه شنبه ۹۸/۱۰/۲۴ شاهد بارش‌های مناسبی خواهند بود.
تداوم فعالیت سامانه بارشی ایران
به گزارش ایصال نیوز، کارشناسان سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه 98/10/24 با در نظر گرفتن اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای 24 ساعت آینده این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند: سامانه بارشی فعال در کشور امروز مناطق مرکزی و شرق کشور را متاثر می‌کند و به همین دلیل بارش‌ برف و باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

گرمترین و سردترین نقطه ایران:

اطلاعات ارسال‌‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز 24 دی‌ماه 98 جزیره ابوموسی با 19 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان اردبیل با 10 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

وضعیت جوی استان‌ها:

اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز 98/10/24 بیشتر نقاط کشورمان آسمانی نیمه‌ابری در برخی نقاط همراه با بارش برف و باران دارند؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در 24 ساعت آینده این گونه است: آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات حجم بارش قابل توجه و به صورت برف است. لرستان، مرکزی، قم، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، ایلام، گلستان آسمان نیمه ابری که در برخی نقاط افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به صورت برف و باران متناسب با ارتفاع و دمای هوای منطقه خواهیم داشت.

استانهای اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان کمی تا قسمتی ابری که از اواسط روز رفته رفته حجم ابرها افزوده می‌شود و احتمالا از ساعات اولیه شب بارندگی تجربه می‌شود.

سایر نقاط ایران امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد ملایم تجربه می‌کنند اما سواحل کیش، قشم و بندرعباس امروز هم مواج و متلاطم است.

وضعیت جوی پایتخت:

کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز سه‌شنبه 24 دی‌ماه 98 نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی کرده‌اند، این درحالی است که تهرانی‌ها با توجه به شرایط جوی امروز در گرمترین ساعت 7 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه می‌کنند.

وضعیت راه‌ها:

کارشناسان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات امروز 24 دی‌ماه سازمان هواشناسی و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیرهای مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند: اگرچه در برخی نقاط کوهستانی شاهد بارش شدید برف و باران بوده‌ایم، با تلاش مأموران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر محورهای مواصلاتی اصلی کشور امروز باز است و تردد در آنها ادامه دارد، این درحالی است که در برخی از محورهای مواصلاتی غرب ایران با توجه به روند افزایشی بارش برف تردد کند و تنها با استفاده از تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر است و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز به‌دلیل سیل اخیر برخی محورها همچنان درگیر پیامدهای جاری شدن سیل هستند و تردد در آنها غیرممکن است.

کارشناسان این سازمان توصیه می‌کنند رانندگان بهتر است قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.141.ir یا تلفن‌ گویای 141 زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : سازمان هواشناسی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما