plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۷۰۲۹

۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود دو سد بزرگ پیشین و زیردان در منطقه و سرریز شدن آنها در منطقه دشتیاری و باهوکلات روستاها در محاصره سیل قرار دارند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بازگشایی راه ارتباطی ۹۵ روستای گرفتار برف و سیلاب نیمه شمالی این استان خبر داد.
۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب
استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گویی اظهار داشت: سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

احمد علی موهبتی تصریح کرد: با وجود ۲ سد بزرگ پیشین و زیردان در منطقه و سرریز شدن آنها در منطقه دشتیاری و باهوکلات روستاها در محاصره سیل قرار دارند. وی ادامه داد: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در ثانیه از سطح زیردان و پیشین سرریز کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: لطف خدا شامل حال ملت ایران شده و برف و باران سراسر کشور را فراگرفته درحالی‌که سال گذشته در چنین ایامی در این استان همه‌ی سدها بی‌آب بود و در قریب به ۲۰۰ روستا آبرسانی سیار انجام ‌می‌شد. وی افزود: امسال باران رحمت الهی در چندین نوبت سراسر سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و طی ۴۸ ساعت گذشته بارندگی‌های بسیار خوبی در منطقه داشتیم که البته در شمال این استان کمتر و در جنوب در برخی مناطق به ۲۱۸ تا ۲۲۰ میلی‌متر رسیده که شرایط جاری شدن سیل در تمام مسیرها و رودخانه‌ها را فراهم کرده است.

موهبتی اظهار داشت: به جهت پیش‌بینی‌های قبلی، اطلاع رسانی به مردم و تشکیل ستادهای مدیریت بحران برای پیشگیری از وقایع قبل از این سامانه صورت گرفت و با همدلی که بین مردم و مسوولان، مدیریت بحران و همه‌ی دستگاه‌ها در این ایام وجود داشت تلفات جانی که اصل اول شرایط بحران است بجز یک مورد آنهم در سرباز مورد دیگری گزارش نشده است.

همچنین «ایوب کُرد» اظهار داشت: همزمان با بروز بارندگی شدید همراه با بارش برف در نقاط کوهستانی شاهد بسته شدن مسیر ارتباطی ۱۲۵ روستای در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بودیم که با فروکش کردن باران و برف در منطقه و تلاش بی‌وقفه راهداران هم‌اینک تنها ۳۰ مسیر بسته است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۳۰ تیم راهدارای با ۱۰۰ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در حال خدمات رسانی به هموطنان گرفتار سیلاب و برف هستند.

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از کاربران جاده خواست تا پیش از ورود به محورهای مواصلاتی، وضعیت آن را از طریق سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ استعلام و صرفا پس از اطمینان از سالم بودن خودرو و با همراه داشتن تجهیزات لازم اقدام به تردد کنند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال بود بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما