کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران 3 - 0 چین

والیبال ایران المپیکی شد

صعود به توکیو 2020

نود , 23 دی 1398 ساعت 12:17

در مرحله فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز یکشنبه مقابل تیم ملی چین، میزبان مسابقات صف آرایی کرد. تیم ایران به نشانه احترام به جانباختگان و سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، دستبند مشکی بر دست داشتند.


به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا، با پیروزی 3 بر صفر مقابل چین مقتدرانه راهی المپیک شد. کولاکوویچ در این بازی سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی و علی شفیعی را به زمین فرستاد.
*ست اول: ۲۵ - ۱۴ ایران
تیم ملی ایران در این بازی عملکرد خوبی داشت و با دو امتیاز از حریف پیش افتاد. با درخشش عبادی‌پور در سرویس، ایران اختلاف را به ۳ امتیاز افزایش داد. برتری ایران در دریافت و سرویس ادامه یافت تا ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با درخشش سعید معروف پشت خط سرویس، دریافت‌های چین دچار مشکل شد تا ایران رفته رفته اختلاف را به ۱۰ امتیاز افزایش داده و وقت استراحت فنی دوم را نیز ۱۶ - ۶ به دست آورد. با شروع مجدد بازی، پس از یک رفت و برگشت محمد موسوی یک امتیاز از دفاع روی تور کسب کرد تا اختلاف در امتیاز ۱۹ - ۹، همچنان ۱۰ پوئن باقی بماند. در حالی که تیم ملی ایران روند خوبی در طول ست داشت، با تک دفاع موسوی ۲۵ - ۱۴ و با اختلاف ۱۱ امتیازی پیروز ست اول بازی شد.
*ست دوم: ۲۵ - ۲۳ ایران
سرویس‌های خوب شفیعی پاسور چین را از بازی خارج کرد تا با دو دفاع موسوی، اختلاف در امتیاز ۵ - ۱ به چهار پوئن افزایش یابد و چینی‌ها وادار به تقاضای وقت استراحت شوند. با ورود دو تیم به زمین، میزبان بازی را در امتیاز ۵ به تساوی کشید، اما این تیم ایران بود که باز هم با درخشش موسوی در دفاع روی تور، ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را ازآن خود کرد. با درخشش شفیعی روی کارهای سرعتی، ایران ۱۳ - ۹ پیشی گرفت. پس از یک رالی زیبا، چینی‌ها اختلاف را به دو پوئن کاهش دادند تا نهایتا تیم‌ها در امتیاز ۱۶ - ۱۴ به سود ایران، راهی وقت استراحت فنی دوم شوند. با شروع مجدد بازی شفیعی آبشار "جیانجون" را دفاع کرده و یک امتیاز هم روی کار سرعتی به دست آورد تا با افزایش اختلاف به ۴ پوئن، چینی‌ها در امتیاز ۱۶ - ۱۵ به سود ایران تقاضای وقت استراحت کنند. با ورود تیم‌ها به زمین سه امتیاز متوالی کسب کرد تا کولاکوویچ بالاخره در امتیاز ۲۰ - ۱۹ وقت استراحت بگیرد. با سرویس‌های عبادی‌پور اختلاف به ۳ امتیاز افزایش یافت، اما چینی‌ها بار دیگر با درخشش "جیانگ" در سرویس اختلاف را به یک پوئن کاهش دادند تا ایران در امتیاز ۲۳ - ۲۲ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود تیم‌های به زمین، با تک دفاع موسوی ایران ۲۵ - ۲۳ پیروز ست دوم بازی شد.
*ست سوم: ۲۵ - ۱۴ ایران
دو تیم در آغاز این ست عملکرد پایا پایی داشتند، اما سرویس‌های پرشی موجی شفیعی دریافت چین را دچار مشکل کرد تا نتیجه ۵ - ۳ به سود ایران شود. با عملکرد فوق‌العاده دفاع ایران توسط موسوی، دو تیم در امتیاز ۸ - ۳ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شدند. با سرویس‌های قدرتی "چوآن جیانگ"‌ چین اختلاف را در امتیاز 8 - 6 به دو پوئن کاهش داد، اما با دو امتیاز متوالی عبادی‌پور و محمودی ایران 10 - 6 پیشی گرفت تا میزبان تقاضای وقت استراحت کند. با جای خالی معروف اختلاف به 6 پوئن افزایش یافت تا چین بار دیگر در امیتاز 12 - 6 وقت استراحت بگیرد. نهایتا ایران توانست 16 - 11 وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند. با شروع مجدد بازی نیز روند خوب ایران در سرویس‌ها ادامه داشت تا اختلاف دو تیم در امتیاز ۲۰ - ۱۲ به ۸ پوئن افزایش یابد.
ایران توانست در ادامه نیز قدرت خود را به حریف دیکته کرده و با دو امتیاز سرویس متوالی موسوی، ۲۵ - ۱۴ پیروز این ست شود تا در مجموع سه بر صفر برنده بازی شود.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 7026

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/7026/والیبال-ایران-المپیکی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir