plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۶۹۸۹

«جعبه سیاه» هواپیمای اوکراینی با حضور کاشناسان اوکراینی در تهران باز می شود

العالم به نقل از منابع آگاه در خبری فوری گزارش داد که امروز (جمعه) جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در تهران با حضور مقامات اوکراینی و ایرانی باز می شود. کانادا ساعتی قبل رسماً مدعی شد بر اساس اطلاعات جدید آنها، هواپیمای اوکراینی توسط موشک سرنگون شده است. کاپیتان شهبازی سناریوی سقوط هواپیمای اوکراینی با موشک را غلط دانست.
«جعبه سیاه» هواپیمای اوکراینی با حضور کاشناسان اوکراینی در تهران باز می شود
به گزارش ایصال نیوز، روز جمعه 20 دیماه، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در تهران با حضور مقامات اوکراینی باز می شود. العالم با اعلام این خبر گزارش داد که پیش از این رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود: بر اساس مقررات ایکائو جعبه سیاه هواپیما توسط کمیته رسیدگی به سوانح که در سازمان هواپیمایی ایران تشکیل شده، تجزیه و تحلیل می‌شود اما اوکراینی‌ها هم می‌توانند در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ کانادا و آمریکا و برخی دیگر از معاندین جمهوری اسلامی ایران در قالب جنگی روانی از روز گذشته بدون ارائه مستندات مدعی شدند که موشک های ایرانی عامل حادثه برای هواپیماهای اوکراینی بوده است، با باز شدن جعبه سیاه بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ فردا در تهران با حضور مقامات اوکراینی بار دیگر دروغ رسانه‌های امریکایی و غربی درخصوص این حادثه آشکار می شود.

براساس این گزارش سفارت اوکراین در تهران با رد هرگونه احتمال حمله تروریستی و موشکی، اعلام کرد که سقوط هواپیمای خطوط بین‌المللی این کشور به دلیل از کار افتادن موتور بوده است.

علی عابدزاده‌، رئیس سازمان هواپیمایی نیز با بیان اینکه برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیرممکن است و هیچ منطقی ندارد، گفت: همزمان با این هواپیما، چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ‌وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.
به گزارش العالم، هوشنگ شهبازی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و برخی شایعات در خصوص دلایل این اتفاق اظهار کرد: «بنده 35 سال سابقه پرواز دارم، چنانچه به این هواپیما موشک می‌زدند همان بالا در آسمان پخش می‌شد و قطعات آن در زمین کیلومترها از همدیگر فاصله داشتند.» 

هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه امروز (چهارشنبه ۱۸ دی ماه) از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه 176 سرنشین آن جان باختند.

گفتنی است، انتشار یک عکس از باقیمانده یک کلاهک موشک  و پخش یک ویدئو از اصابت یک راکت به یک هواپیما در فضای مجازی و انتصاب آن به این سانحه، باعث انتشار شایعات جدید در این زمینه شده است.
آخرین خبرها حاکی است، مقامات مسئول و متخصص ایرانی و اوکراینی در حال تحقیق و بررسی موضوع سقوط این هواپیما در تهران هستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما