کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین شخصاً بر آزمایش موشک خنجر در دریای سیاه نظارت کرد

موشکی با برد دو هزار کیلومتر

اسکای نیوز , 19 دی 1398 ساعت 23:52

سایت «ریانووستی» گزارش داد، امروز پنجشنبه آزمایش موشک مافوق صوت کینژال در جریان رزمایش نظامی در مناطق شمالی دریای سیاه انجام شده و پوتین از عرشه ناو «مارشال اوستیوف» بر این رزمایش نظارت کرده است. موشک مافوق صوت «خنجر» جدیدترین سامانه موشکی استقرار هوایی روسیه است که از جمله تجهیزات نظامی جنگنده‌های "میگ- 31کا" محسوب می شود.


به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین با حضور بر عرشه یک ناو در دریای سیاه و در منطقه روبروی شبه جزیره کریمه (که در سال 2014 از اوکراین جدا و به خاک روسیه ملحق شد) از رزمایش یک روزه که با حضور ۳۰ کشتی جنگی، زیردریایی و بیش از ۴۰ هواپیمای جنگی ارتش روسیه انجام گرفته و در آن شلیک موشک‌های کروز و موشک کینژال تمرین شده است، شخصاً بازدید و بر روند آن نظارت کرد.

براساس گزارش اسکای نیوز، پوتین با حضور روی عرشه ناو روسی مارشال اوستیوف شاهد شلیک موفقیت آمیز موشک کینژال(خنجر) بود.

به گزارش رویترز به نقل از رسانه های روسیه، در این رزمایش، موشک جدید روسیه با نام کینژال که دارای سرعت مافوق صوت می باشد شلیک شد.

«نیکولای اِومِنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه بعد از پایان این رزمایش، اعلام کرد که این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است. به نوشته ریانووستی، دو فروند جنگنده «میگ-۳۱» موشک‌های مافوق صوت کینژال را به اهداف آزمایشی شلیک کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش روسیه از روزهای پایانی سال ۲۰۱۹، اولین موشک‌های مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را مستقر کرد. آزمایش این موشک بعد از فروپاشی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه انجام می‌شود.

گفتنی است که روسیه اعلام کرده است، سرعت موشک کینژال یا خنجز ۱۰ برابر سرعت صوت و دارای بردی ۲ هزار کیلومتری است و با توجه به توانایی‌های منحصر بفرد و مشخصه‌های فنی جت «MiG-31» و این موشک هوا به زمین، سیستم مافوق صوت «Kinzhal» هیچ مشابهی در جهان ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سال 2018 برای اولین بار خبر از نسل جدیدی از موشکهای هسته‌ای مافوق صوت روسیه سخن گفت که می‌توانند با سیستم‌های دفاع موشکی پنتاگون مقابله کنند و موشک کینژال را یک «سلاح ایده آل» توصیف کرد و افزود که این موشک نمونه‌ای از سلاح‌های جدید و شکست ناپذیر روسیه است.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 6988

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/6988/پوتین-شخصا-آزمایش-موشک-خنجر-دریای-سیاه-نظارت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir