plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۵
کد مطلب : ۶۹۴۳

ولادیمیر پوتین در دمشق با بشار اسد دیدار کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد. سفر پوتین در آستانه سفر چند روز آینده پوتین به تلاویو برای شرکت در مراسم ویژه هولوکاست در اسرائیل غاصب است.
ولادیمیر پوتین در دمشق با بشار اسد دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که پوتین از پایگاه فرماندهی نیروهای روسیه در دمشق بازدید و همانجا با رئیس جمهوری سوریه ملاقات کرده است. در این ملاقات گزارش‌های نظامی درباره وضعیت مناطق مختلف سوریه به دو رئیس جمهوری ارائه شده است.

پسکوف گفته است که در گفتگوی میان دو رئیس جمهوری، پوتین گفته است که «بخشی عظیمی از خاک سوریه در جهت تامین تمامیت ارضی سوریه به کنترل دولت درآمده است».

از سوی دیگر به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در سفر به دمشق، از یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد دمشق بازدید کرد و قرآن قرن 17 را به مسجد هدیه کرده است. سپس، خودروی رئیس جمهور روسیه به کلیسای ارتدکس کلیسای مقدس مریم مقدس منتقل شد، جایی که پوتین با پدر مردسالار آنتیک و کل شرق ، جان اچ دیدار کرد.

خبرگزاری سوری سانا نیز گزارش داد بشار اسد در دیدار با پوتین، قدردانی ملت و دولت سوریه را از فداکاری های نیروهای روسیه که در کنار قهرمانان ارتش عربی سوریه جانفشانی کردند ابراز نمود.

روسای جمهور سوریه و روسیه در جریان این دیدار، تحولات اخیر منطقه و برنامه های از بین بردن تروریسم که امنیت و سلامت شهروندان سوری در ادلب را تهدید می کند، و تحولات اوضاع در شمال سوریه و اقدامات ترکیه آنجا و حمایت از مسیر سیاسی و فراهم کردن شرایط مناسب برای آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سانا، روسای جمهور دو کشور در پایتخت دمشق پیاده روی کرده اند و از مسجد بزرگ اموی و آرامگاه پیامبر یحیی علیه السلام / یوحنا معمدان/ بازدید به عمل آوردند. و پوتین نسخه تاریخی از قرآن مجید متعلق به سده هفدهم به عنوان پیشکش به مسجد تقدیم کرد ودر دفترچه مهمانان را امضا کرد.

دیدار پوتین از سوریه در شرایطی انجام می شود که تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده آمریکا به دنبال ترورسپهبدِ شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تشدید شده است.

پوتین آخرین بار در سال ۲۰۱۷ از سوریه بازدید کرد و در آن سفر گفته بود که ماموریت سربازان روسیه در سوریه به پایان رسیده است.

روسیه در نزدیک به ۹ سال جنگ و درگیری در سوریه از پشتیبان اصلی بشار اسد بوده و در سال‌های اخیر به کمک نیروهای ایرانی موازنه قدرت را در سوریه به نفع بشار اسد تغییر داده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما