plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۶۹۳۳

آلمان بخشی از نیروهایش را از خاک عراق خارج می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع آلمان تأیید کرد که بخشی از نیروهای آلمانی فعال در بغداد به پایگاهایی در کویت و اردن منتقل می‌شوند.
آلمان بخشی از نیروهایش را از خاک عراق خارج می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، ارتش آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل تنش‌های منطقه‌ای بخشی از نیروهایش را از خاک عراق تخلیه خواهد کرد. قرار است این نیروها که در حال حاضر مشغول آموزش نیروهای عراقی هستند و قرار است به کویت و اردن منتقل شوند.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آلمان گزارش داد، بخشی از نظامیان آلمانی فعال در بغداد که حدود ۳۰ نفر مستقر در پایگاههای بغداد و تاجی هستند، بطور موقت به دلیل افزایش تنش در منطقه به کشورهای همسایه یعنی کویت و اردن منتقل می‌شوند.

نیروهای آلمانی بعنوان بخشی از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق مستقر می باشند. بیشترین بخش نیروهای ائتلاف در عراق متعلق به ارتش آمریکا است و به همین دلیل فرماندهی نیروهای ائتلاف در عراق، بر عهده آمریکاست.

این تصمیم ارتش آلمان در حالی است که در پی ترور سپهبدِ شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در جریان حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد، تنش در منطقه بشدت افزایش یافته است و منطقه را خطر با آغاز جنگی دیگر روبرو کرده است. دوروز قبل نیز مجلس عراق با تصویب قانونی، از دولت خواست نسبت به خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق اقدام نماید. 

ناتو نیز دیروز اعلام کرد فعالیت های آموزشی خود در عراق را موقتاً به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما