plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۶۹۲۵
با اشاره به تهدید هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران

صالحی: فرهنگ، همه ایران است؛ ترامپ کدام نقطه را نشانه می‌گیرد؟

اشاره به بی همتا بودن وسعت تمدن و فرهنگ ایران
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی در واکنش به تهدیدات ترامپ علیه مراکز تاریخی ایران تاکید کرد: ایران که آمریکا نیست!
صالحی: فرهنگ، همه ایران است؛ ترامپ کدام نقطه را نشانه می‌گیرد؟
به گزارش ایصال نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب در این توئیت افزود: ترامپ بار دیگر مراکز فرهنگی ایران را تهدید می‌کند. فرهنگ همه‌ی ایران است. گستره تاریخ چند هزارساله و پهنه جغرافیای چند اقلیمی ایران. او کدام نقطه را نشانه می‌گیرد؟ ایران که آمریکا نیست!

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پانزدهم دی امسال و پس از ترور سپهبدِ شهید قاسم سلیمانی، در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد که اگر ایران هر یک از آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد، ما هم ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم. ترامپ تهدید کرد که اماکنی را هدف قرار خواهد داد که از نظر "فرهنگی" برای ایران اهمیت دارد و این کار را بسرعت و سخت انجام خواهد داد.

در پی توییت رییس جمهوری امریکا مبنی بر حمله به ۵۲ نقطه از جمله مراکز فرهنگی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در رشته توییتی نوشت: ترامپ که با ترورهای بُزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، باردیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» کرده است.

ظریف تاکید کرد: هدف گرفتن اماکن فرهنگی، یک جنایت جنگی است؛ پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

ظریف تصریح کرد: یادآوری برای آنانی که توهم تقلید از جنایات جنگی داعش با هدف قراردادن میراث فرهنگی ما را دارند طی چند هزار سال تاریخ، وحشی‌ها آمده‌اند و شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای مهم را با خاک یکسان کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را سوزانده‌اند اما اکنون آنها کجا هستند، ولی ما همچنان با سربلندی این جا هستیم.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما