plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۶۹۰۲
در تماس تلفنی رئیس جمهور عراق

روحانی: باید در برابر اقدامات تجاوزگرانه و مداخله جویانه آمریکا ایستادگی کنیم

تقدیر از پیام تسلیت آیت الله سیستانی به رهبر انقلاب
رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی برهم صالح، رئیس جمهور عراق، تاکید کرد: باید با گسترش روابط و همکاری‌های تهران-بغداد در برابر اقدامات تجاوزگرانه و مداخله جویانه آمریکا ایستادگی کنیم.
روحانی: باید در برابر اقدامات تجاوزگرانه و مداخله جویانه آمریکا ایستادگی کنیم
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با وی، تاکید کرد: تحمل شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنان برای دوملت بزرگ ایران و عراق بسیار سخت و موجب داغدار شدن دو ملت بزرگ شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مواضع صریح دولت عراق و حضور مردم این کشور در مراسم تشییع پیکرهای شهدای این واقعه در بغداد، کربلا و نجف موجب کاهش آلام و تشفی خاطر ملت داغدار ایران شد، اظهار امیدواری کرد که با اقدامات مناسب دو دولت و دوملت بتوانیم این فقدان بزرگ را جبران و روابط دوستانه و بردارانه خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

دکتر روحانی اقدام پارلمان عراق در تصویب لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را حائز اهمیت و آغازی برای توسعه ثبات و امنیت بیشتر در منطقه برشمرد و گفت: مطمئنا خون سرداران بزرگ مقاومت باعث تحول جدیدی در منطقه بوده و عاملی برای پیوند مستحکم ملت دو کشور خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور و دو ملت، افزود: ضرورت دارد در راستای حق امنیت، حاکمیت و سیادت مردم بزرگوار عراق با قاطعیت ایستادگی کنیم و قطعا ملت و دولت ایران همچون گذشته از حاکمیت عراق دفاع خواهد کرد.

دکتر روحانی با تقدیر از مواضع مهم مرجعیت عراق و پیام تسلیت آیت الله العظمی سیستانی به رهبر معظم انقلاب، گفت: این پیام نشان دهنده آنست که می توانیم این راه سخت و دشوار را با حمایت رهبران بزرگ بهتر از گذشته ادامه دهیم.

رئیس جمهور اظهارداشت: دولت و ملت عراق روزهای سختی را گذرانده اند و امیدوارم با تلاش و تدبیر دولت عراق شاهد امنیت، ثبات و وحدت ملی بیشتر در این کشور باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران و عراق همچون گذشته در کنار هم خواهند بود، تصریح کرد: شهید سپهبد سلیمانی برای امنیت منطقه، ایران و عراق تلاش های فراوانی کرد و اگر نبود ایثار و مجاهدت های او در شب سخت هجوم داعش به اربیل قطعا این شهر سقوط می کرد.

رئیس جمهور افزود: شهید سلیمانی در آن شب سخت با شجاعت در کنار مردم کرد و عرب عراق ایستادگی کرد و شهادت او نه تنها برای مردم ایران بلکه برای ملت عراق نیز بسیار دردناک بود.

دکتر روحانی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که دشمنان بدانند نمیتوانند در روابط دو ملت خدشه و خللی وارد کنند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز در این گفتگوی تلفنی شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی و همراهان آنان در اقدام جنایتکارانه آمریکا را غمی بزرگ برای دو ملت ایران و عراق دانست و گفت: علاقه مند بودم در شرایط بهتری با شما صحبت کنم اما اکنون همه در شرایط سختی به سر می بریم و همه در برابر فتنه ای بزرگ قرار داریم که امیدوارم با مدیریت حکیمانه مسئولان جمهوری اسلامی از این فتنه بزرگ سربلند بیرون آمده و بتوانیم صلح و ثبات را در منطقه ایجاد کنیم.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر پیوندهای عمیق و تاریخی دو ملت ایران و عراق اظهار داشت: بی تردید وحدت و دوستی دو ملت سهم بسزایی در ایجاد امنیت در منطقه ایفا خواهد کرد.

برهم صالح با اشاره به ضروت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های فی مابین اظهار داشت: ثبات و آرامش در منطقه از اولویت های دو ملت و دو کشور است و مطمئنا با گسترش بیش از پیش روابط می توانیم در این جهت گام برداریم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما