plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۶۸۶۸

تماس وزیر خارجه فرانسه با همتایان چینی و آلمانی در پی ترور سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه فرانسه پس از شهادت سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا در تماسی تلفنی با همتایان آلمانی و چینی خود، بر حفظ ثبات منطقه و لزوم اجتناب ایران از نقض توافق وین تأکید کرد.
تماس وزیر خارجه فرانسه با همتایان چینی و آلمانی در پی ترور سردار سلیمانی
به گزارش ایصال نیوز، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه با همتایان خود در چین و آلمان درخصوص اوضاع خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لودریان، یک روز بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور دولت آمریکا گفت با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان و «وانگ یی» وزیر امور خارچه چین تماس تلفنی داشته است.

وی توضیح داد:‌ «همگی به‌طور اخص درخصوص توافق بر حفظ ثبات و حاکمیت عراق و کل منطقه و همچنین لزوم اجتناب ایران از هرگونه نقض توافق وین تأکید کردیم».

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دیروز (جمعه) در واکنش به شهادت سردار سلیمانی، روز جمعه بدون محکوم کردن این حمله تروریستی آمریکا گفت ایران نباید اقدامی انجام دهد که باعث تشدید تنش‌ها شود.

«امیلی دی‌مونچالین» معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپا نیز در همین روز (جمعه) در واکنش به این ترور در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه اتفاق افتاد همان چیزی بود که از آن می‌ترسیدیم. تنش بین ایران و آمریکا در حال افزایش است».

 سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این اقدام تروریستی در حالی انجام شد که شب گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد.

اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است».

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما