plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۶۸۵۸
در دیدار با وزیر امور خارجه قطر

ظریف: رژیم آمریکا مسئول عواقب اقدام تروریستی خود است

جمهوری اسلامی خواهان تنش در منطقه نیست
وزیر امور خارجه با تروریستی خواندن اقدام نظامیان آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، رژیم آمریکا را مسئول عواقب آن خواند و گفت: ایران خواهان تنش در منطقه نیست و حضور و دخالت نیروهای خارجی و فرامنطقه ای باعث بی‌ثباتی، ناامنی و افزایش تنش در منطقه حساس ماست.
عکس از محمد بابایی
عکس از محمد بابایی
به گزارش روز شنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر که وارد تهران شده است با حضور در وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد. 

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه شرایط جدید در عراق و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی گفت وگو و تبادل نظر شد. 

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار شرایط تنش زای جاری در منطقه پس از تحولات روز گذشته را حساس و نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: باید راه حلی مسالمت آمیز برای کاهش این تنش ها و بازگشت آرامش به منطقه پیدا کرد.

محمد جواد ظریف هم با تروریستی خواندن اقدام نظامیان آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی رژیم آمریکا را مسئول عواقب و پیامدهای آن خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش در منطقه نیست و حضور و دخالت نیروهای خارجی و فرامنطقه ای باعث بی‌ثباتی، نا امنی و افزایش تنش در منطقه حساس ماست. 

طرفین همچنین روابط دو جانبه در همه حوزه ها را خیلی خوب توصیف و بر گسترش و تعمیق آن تاکید کردند.

بعد از امروز همچنین وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان هم در گفت و گویی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه تحولات پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما