plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۶۸۴۲
در واکنش به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی

ظریف: خون پاک و مطهر سردار سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند

سلیمانی مردی بزرگ با درایت و رشادت و شجاع بود
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تصریح کرد: خون پاک و مطهر سردارسلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم‌تر می‌کند و سیاست‌های آمریکا در منطقه را هر روز مفتضح‌تر و بی‌اثر تر از روز قبل می‌شود. این یقین ماست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به وقوع خواهند پیوست.
ظریف: خون پاک و مطهر سردار سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، «محمدجواد ظریف» روز جمعه در خصوص شهادت سردار «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: شهادت برادر بزرگوارم سردار رشید کشور و اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و خانواده مکرم وی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت و همه کسانی که دل در  گرو مبارزه با ترور و افراط داشتند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: سردار سلیمانی مردی بزرگ با درایت و رشادت و همچنین شجاع بود. فردی بود که همواره منتظر شهادت بود و به آرزوی خود رسید. اقدام آمریکا بدون تردید یک اقدام تروریسم دولتی است. نقض حاکمیت عراق و اقدام به قتل افرادی که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کردند.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرحوم «ابومهدی المهندس» همرزم شهید او، نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند. شاید این اقدام آمریکا نشان دهنده داغی باشد که آمریکایی‌ها از یک بزرگمرد دیده بودند. ساخته و پرداخته سردار سلیمانی آمریکا را نابود کرده بود البته با تلاش و مجاهدت مردم سوریه، عراق و منطقه، این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.

وی عنوان کرد: خون پاک و مطهر سردارسلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم‌تر می‌کند و سیاست‌های آمریکا در منطقه را هر روز مفتضح‌تر و بی‌اثر تر از روز قبل می‌شود. این یقین ماست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به وقوع خواهند پیوست. یکبار دیگر برای روح بلند شهید قاسم سلیمانی آرزوی علو درجات دارم.

بامداد امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما