plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۶۸۲۴
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در مورد صلاحیت کاندیداها تا ۲۱ دی ماه

مردم به کسانی که کارآمد هستند رای بدهند
عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: تلاش هیئت‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیدا‌ها اعلام کند.
اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در مورد صلاحیت کاندیداها تا ۲۱ دی ماه
به گزارش ایصال نیوز از شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی، در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو، با بیان اینکه در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیئت‌های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیئت‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیئت را بررسی و با کسب نظر از هیئت مرکزی، اعلام نظر کنند، تصریح کرد: بررسی شکایات و صلاحیت کاندیدا‌ها یک کار پرمشغله است. 

کدخدایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت نام کننده داشته ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آن‌ها جمع آوری کنیم که این موارد زمان بر است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: تلاش هیئت‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیدا‌ها اعلام کند.

وی درباره شرایط مد نظر شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها بیان کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند که این شرایط در مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قوانین انتخابات آمده است. همچنین یکسری شرایط شکلی نیز وجود دارد که تحویل دادن مدارک لازم و سن قانونی داوطلب و همچنین نداشتن سوء شهرت در منطقه و عدم محکومیت قضایی از جمله این موارد است.

دکتر کدخدایی درباره رای دادن در انتخابات گفت: توصیه من به مردم این است به کسانی که کارآمد هستند و شایستگی نمایندگی مردم را دارند رای بدهند. مردم سعی کنند کسانی را انتخاب کنند که مسائل و حواشی خاصی نداشته باشند و طبیعتا افرادی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، مورد انتخاب واقع شوند. مردم پس از بررسی‌های لازم، از افراد مورد اعتماد درباره کاندیدا‌ها پرس و جو کنند و ان شالله کسانی را برای چهار سال آینده به مجلس بفرستند که برای تمام کشور مثمر ثمر باشند.
 
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما