plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۶۸۱۶
در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل

روحانی: دشمنان باید از اقدام غلط و نادرست خود بازگردند؛ هر وقت بازگشتند ما نیز آماده‌ایم

گله‌گذاری مداوم و رقابت بی‌ثمر فایده‌ای ندارد
رئیس جمهور هدف توطئه های دشمنان را شکستن ابهت و عظمت ملت ایران و تسلیم در برابر آنها دانست و با اشاره به مقاومت ملت و تداوم روند شتابان طرح های توسعه ای کشور به رغم تحریمها و فشارها ، تاکید کرد که «این کار شدنی نیست و دشمنان باید از این اقدام غلط و نادرست خود بازگردند».
روحانی: دشمنان باید از اقدام غلط و نادرست خود بازگردند؛ هر وقت بازگشتند ما نیز آماده‌ایم
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل،  اظهارداشت: هر وقت آنها از نقطه‌ای که توطئه را آغاز کردند، بازگردند ما نیز آماده‌ایم. باید از آن تعهداتی که زیر پا گذاشتند به نقطه اول برگردند و بگویند که نسبت به ملت ایران اشتباه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط سخت تحریم قرار داریم، گفت: اگر توطئه آمریکا علیه ملت ایران نبود، درآمد نفت کشور در این 2 سال حدود 100 میلیارد دلار از آنچه امروز حاصل می‌شود، بیشتر بود. کما اینکه علاوه بر آن می‌توانستیم 100 میلیارد دلار نیز اعتبار دریافت کنیم و این در حالی است که تا پیش از تحریم آمریکا، حدود 60 میلیارد دلار اعتبار آماده ورود به کشور بود.

دکتر روحانی خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: شما، ملت و حکومتی برتر از ملت و حکومت ایران نیستید؛ ما به ملت شما احترام می گذاریم و نسبت به حکومت شما شدیداً معترضیم اما می‌گوییم که راه بازگشت وجود دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود همه این شرایط ملت ایران ملتی پرنشاط و باامید است و تا روزی که این روحیه وجود دارد ، شکست نخورده و پله، پله راه خود را ادامه می‌دهیم.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح طرح‌های آب، سدسازی، کانال‌کشی و زهکشی و اینکه در مجموع برای طرح‌های آب و برق استان اردبیل 380 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، خاطر نشان کرد: این نشان می‌دهد که علیرغم تحریم‌ها مسیر توسعه را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین افتتاح پروژه‌های گوناگون در استان اردبیل و در سراسر کشور را به معنای حرکت ارزشمند برای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: آب و برق را تنها نمی‌توان با توسعه گره زد بلکه با حیات و زندگی مردم مرتبط است.

رئیس جمهور پویش #هرهفتهالفب_ایران را برای کشور پربرکت دانست و گفت: اینکه قرار است در 6 ماه 227 طرح و پروژه در کشور افتتاح شود که تا امروز حدود 90 طرح به بهره‌برداری رسیده، افتخار است.

دکتر روحانی با بیان اینکه به همه خدمتگزاران، تلاشگران و مسئولانی که برای رفاه مردم تلاش می‌کنند، تا کشور را آبادتر شود، افتخار می‌کنیم، گفت: خدمت به ملت ایران و مردم ولایتمدار استان اردبیل ارزشمند است.

رئیس جمهور استان اردبیل را مرکز صنعتی، علمی و گردشگری در ایران عنوان کرد و گفت: آبادانی ایران بسیار حائز اهمیت است و ان‌شاء الله استان اردبیل با تلاش مسئولان به مرکز سلامت هم برای مردم این منطقه و هم برای مردم کشورهای اطراف تبدیل خواهد شد.

دکتر روحانی آمار و ارقام اعلام شده توسط مسئولان در مسیر توسعه و آبادانی این استان را افتخارآمیز دانست و گفت: تلاش یک ملت در مسیر توسعه موضوعی مهم است و درست است که در آسیا کشوری مثل چین وجود دارد که آمار و ارقام طرح‌های آن براساس جمعیت یک میلیاردی آن رقم‌هایی بزرگ است، اما در مجموع تلاش آنها در مسیر توسعه برای ما درس‌آموز است.

رئیس جمهور ادامه داد: در ایران به جای اینکه تلاش‌مان در مسیر توسعه بیشتر باشد، به دعواها، نزاع‌ها و رقابت‌های بی‌ثمر افتاده‌ایم. البته رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد، خوب است، اما مدام گله‌گذاری و رقابت بی‌ثمر فایده‌ای ندارد.

دکتر روحانی تأکید کرد: مردم به ما رأی دادند و ما را در مسئولیتی نشاندند و از ما تلاش، کار و ثمره رأی خود را می‌خواهند.

رئیس جمهور گفت: مردم وقتی از رأی خود خوشحال می‌شوند که ببینند مسئولین در حال تلاش برای رقابت در خدمت هستند.

دکتر روحانی افزود: باید برای توسعه علم، دانش، اخلاق و آبادانی ایران تلاش کنیم.

رئیس جمهوردر ادامه با بیان اینکه به گفته استاندار اردبیل میزان گردشگر در شهرستان مشگین‌شهر افزایش یافته و از 300 هزار به بیش از یک میلیون نفر رسیده است، افزود: اینکه بتوانیم جاذبه‌های گردشگری را در استان افزایش دهیم و مناظر تفریحی و دیدنی را برای بازدید مردم مهیا کنیم، مهم است.

دکتر روحانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری را عاملی مهم در افزایش اشتغال در این بخش دانست و افزود: سدهایی که افتتاح می‌شود، علاوه بر تأمین آب مورد نیاز منطقه می‌تواند محلی برای جذب گردشگر باشد و وزارت نیرو با همکاری وزارت گردشگری می‌توانند با رعایت تمامی اصول زیست محیطی فضای مناسب برای استفاده گردشگران در این مناطق را فراهم کنند.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در این مراسم نیز با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: همواره یاد و نام و قهرمانی‌های آن حضرت در صحنه کربلا برای همه زنان و مردان مسلمان و آزادیخواهان جهان الگویی مهم بوده است.

وی همچنین با تبریک روز پرستار به همه تلاشگران این عرصه، گفت: پرستاران همواره برای وفاق مردم و کاهش آلام و درد افرادی که دچار مشکلات هستند تلاش می‌کنند ارزش کار آنان با تقدیر زبانی و بیانی و حتی کمک‌های مالی امکان‌پذیر نیست، چرا که آنها کار بزرگی انجام می‌دهند.

دکتر روحانی همچنین آغاز سال جدید میلادی را به همه مسیحیان جهان بویژه مسیحیان ایران تبریک گفت و  حضور در استان اردبیل و شهرستان مشکین‌شهر را افتخاری برای مسئولان دولت برشمرد و اظهار داشت: سالیان طولانی با بزرگان این دیار آشنایی داشته‌ام. مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی همواره شخصیتی با برکت و مفید برای این جامعه و مردم استان اردبیل و نیز برای حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی بوده‌اند.

رئیس جمهور افزود: ایشان پس از انقلاب به عنوان مرجع در حوزه‌های علمیه استادی بزرگ برای طلاب فعالیت‌های درخشانی داشته‌اند.

دکتر روحانی با گرامیداشت یاد آیت‌الله مشکینی، گفت: ایشان به حق استاد اخلاق بودند و من از سال‌های اولیه که در قم حضور داشتم یعنی از سال 1340 در محضر ایشان از درس اخلاق و بعدها از درس تفسیر وی استفاده کردم.

رئیس جمهور ادامه داد: آیت الله مشکینی در مجلس خبرگان رهبری جزو شخصیت‌هایی بود که همواره با اصرار برای حضور در این مجلس کاندیدا می‌شدند و همواره به اتفاق آراء ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشتند. این شخصیت فرهیخته بزرگ، عالم، اصولی و مفسر با اخلاق نیکوی خود هم با زبان و هم با اخلاق برای دیگران درس‌آموزی داشتند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های سدسازی و طرح‌های آب و برق در سراسر کشور، در پویش #هرهفتهالفب_ایران بویژه در استان اردبیل گفت: در این پویش تاکنون 90 پروژه با اعتبار 7 هزار و 920 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو افزود: تاکنون 39 سد بزرگ در این دولت به بهره‌برداری رسیده و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان دولت 31 سد دیگر نیز در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما