plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۶۸۰۳

آمریکا برای ماجراجویی جدید در منطقه اعلام آمادگی کرد

مایک پمپئو با رهبران امارات، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در خصوص حملات آمریکا به مواضع حزب الله عراق گفتگو کرد. آمریکا اعلام کرد از این پس هر حمله ای به منافع آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
آمریکا برای ماجراجویی جدید در منطقه اعلام آمادگی کرد
به گزارش ایصال نیوز، اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه ایالات متحده دیروز دوشنبه از انجام گفتگوهای تلفنی با مقامات عالیرتبه رژیم صهیونیستی، امارات و عربستان سعودی در خصوص حملات آمریکا به مواضع حزب الله در سوریه و عراق خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا، پمپئو در صحبت با نخست وزیر اسرائیل بار دیگر اعلام کرد که آمریکا برای دفاع از شهروندان و منافع خود در مقابل تهدیدات از سوی ایران دست به عملیات قاطعانه خواهد زد.

پمپئو در گفتگو با شیخ زاید آل نهیان نگرانی عمیق خود را در رابطه با حملات «کتائب حزب الله» به نیروهای ائتلاف در عراق ابراز نمود. وی تأکید کرد، اقدامات آمریکا در دفاع از منافع ائتلاف انجام شده است.

بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز با وزیر امورخارجه آمریکا در این خصوص تلفنی مذاکره کرد و دو طرف مدعی شدند که «ایران و حامیان آن عامل بی ثباتی در منطقه می‌شوند و کشورها از حق دفاع از خود، درمقابل اینگونه تهدیدات برخوردارند».

پمپئو در ادامه گفت:« هر حمله از سوی ایران و یا حامیان منطقه ای ایران و با هر ملیتی که به شهروندان آمریکا، متحدان ما صورت گیرد و به منافع ما آسیب رساند، با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد. نمونه این پاسخ قاطع را 29 دسامبر (دوشنبه) دریافت کردند».

این در حالی ست که منطقه غرب آسیا، سالیان متمادی ست که به دلیل لشکرکشی نظامی امریکا و هم پیمانانش، کمتر روی آرامش و امنیت را دیده است و سران دست نشانده امریکا در برخی از کشورهای منطقه نیز علاوه بر پمپاژ ایران هراسی در افکار عمومی منطقه دائماً در حال دمیدن در آتش تفرقه و نزاع برای تأمین منافع ابرقدرتهای استکباری هستند. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما