plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۶۷۹۰
موضع دوپهلوی مسکو

واکنش روسیه به حمله ارتش آمریکا علیه مقر حشدالشعبی

در حالیکه آمریکا مدعی شد نیم ساعت قبل از حمله به حشدالشعبی، پوتین و عادل عبدالمهدی را در جریان حمله خود قرارداده است، کاخ کرملین اعلام کرد که آمریکا، روسیه را در جریان حملات خود علیه نیروهای حشد شعبی در عراق و سوریه قرار نداده است، اما روسیه هرگونه اقدامی با هدف نابودی تروریست‌ها، را مثبت ارزیابی می‌ کند.
واکنش روسیه به حمله ارتش آمریکا علیه مقر حشدالشعبی
به گزارش ایصال نیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق، تصریح کرد که واشنگتن، روسیه را در جریان حمله به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اطلاع داشتن روسیه از اقدام واشنگتن در حمله به مواضع الحشد الشعبی گفت: «خیر، واشنگتن مسکو را در جریان قرار نداده بود».

با این حال سخنگوی کرملین در خصوص این اقدام آمریکا ادامه داد: «هرگونه اقدامی با هدف نابودی تروریست‌ها، مثبت ارزیابی می‌شود اما از طرف دیگر، هرگونه اقدامی که بی‌ثباتی اوضاع منجر شود، اقدامی منفی است».

آمریکا یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. در این حمله 27 رزمنده حشدالشعبی وابسته به ارتش عراق کشته و حدود 50 نفر نیز زخمی شدند

حمله آمریکا، دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.1 در استان کرکوک انجام شد که آمریکا اعلام کرد یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : قدس آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما