plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۶۷۸۱
واکنش ربیعی به شایعات درباره نقش ایران در حمله به نیروهای امریکا

تکذیب هرگونه نقش آفرینی ایران در حمله به نیروهای آمریکا در عراق

امریکا حق زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی را ندارد
علی ربیعی گفت: ما هرگونه نقش آفرینی در حمله به نیروهای آمریکایی را قویاً تکذیب می‌کنیم. این ادعای بدون مدرک آمریکا نمی تواند توجیهی برای بمباران و کشتار مردم بر خلاف قوانین بین‌المللی باشد.
تکذیب هرگونه نقش آفرینی ایران در حمله به نیروهای آمریکا در عراق
به گزارش ایصال نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت، ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا برای حمله به مواضع نظامیان عراق، بیان داشت: حملات غیرقانونی و ناموجه آمریکا به پایگاه نیروهای مردمی عراق به شهادت شماری از مردم عراق منجر شد.

دولت آمریکا برای توجیه این تجاوز و قتل عام، گروه های مردمی عراق را در ادامه دروغ های تکراری، تحت حمایت ایران و عامل حملات به مقر نیروهای آمریکایی در آن کشور معرفی کرده است.

وی ادامه داد: ما هرگونه نقش آفرینی در حمله به نیروهای آمریکایی را قویاً تکذیب می‌کنیم. این ادعای بدون مدرک آمریکا نمی تواند توجیهی برای بمباران و کشتار مردم بر خلاف قوانین بین المللی باشد.

ربیعی اظهار داشت: طنزآمیز است که آمریکا هنوز بخش هایی از عراق را تحت اشغال خود گرفته و مردم این کشور را بمباران می کند و بی شرمانه ادعا می کند که به حاکمیت دولت عراق احترام می گذارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این حمله تجاوزکارانه که آمریکا با تلاش برای فریب دادن افکار عمومی جهان آن را حمله دفاعی نامیده است، تایید دیگری بر نقش مخرب آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه و به ویژه در عراق بود؛ تا جایی که مقامات رسمی دولت، احزاب و شخصیت های برجسته عراقی را هم به خشم آورد.

ربیعی خاطر نشان کرد: این واقعه یکبار دیگر نشان داد که تا زمانی که آمریکا به حضور ناخوانده خود در عراق و سوریه ادامه می دهد، صلح برای همگان دور از دسترس خواهد بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هشدار می دهیم که اینگونه اقدامات نسنجیده و خودسرانه که ناقض آشکارترین مقررات بین‌المللی است، جز افزودن بر حس بیزاری از اشغالگری و تشدید ناامنی نتیجه دیگری نخواهد داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما