plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۶۷۶۵

امیر سیاری: ابزارهای جاسوسی از رزمایش مرکب را می‌زنیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران با اشاره به رزمایش در حال برگزاری در شمال اقیانوس هند و با تأکید بر اینکه کشورها توان دریایی ما را پذیرفتند و‌ به همین دلیل کنار ما برای رزمایش قرار گرفتند، اعلام کرد: ارتش در رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه هرگونه ابزار جاسوسی را هدف قرار خواهد داد.
امیر سیاری: ابزارهای جاسوسی از رزمایش مرکب را می‌زنیم
به گزارش ایصال نیوز، رئیس ستاد ارتش دربارهٔ این رزمایش گفت‌: «قطعا خیلی از کشورها دنبال این هستند که بدانند موضوع چیست و جاسوس‌ها هم فعال شدند.».

وی افزود که در این رزمایش مشترک «هر ابزار جاسوسی چه شناوری، چه پروازی» در منطقهٔ رزمایش هدف قرار می‌گیرد.

دریادار سیاری همچنین اهداف این رزمایش را استفاده از توانمندی دریایی سایر کشورها، گذاشتن تجارب دریایی در اختیار کشورهای دوست، نجات کشتی‌های آسیب دیده و تمرین عملیات امداد و نجات برشمرد.

این در حالی است که در تازه‌ترین تحول در زمینه امنیت خلیج فارس ژاپن روز جمعه اعلام کرد برای محافظت از کشتی‌های تجاری خود یک ناو جنگی را به همراه هواپیماهای گشت‌زنی راهی خلیج فارس خواهد کرد.

سیه و چین» در شمال اقیانوس هند خبر داد.

گفتنی است، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، نیز روز جمعه در آغاز این رزمایش، اهداف این رزمایش را «تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی» برشمرد و افزود است که «پیام این رزمایش، صلح، دوستی و امنیت پایدار در سایه همکاری و اتحاد جمعی است و پیامد آن این است که جمهوری اسلامی ایران قابل منزوی شدن نیست.» 

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی که درباره آغاز این رزمایش مهم منتشر کرده، اهمیت منطقه‌ای را که رزمایش در آن برگزار می‌شود یادآور شده و اظهار داشته است: « دریای عمان عمان یک آبراهه حساس و خاص است زیرا از طریق تنگه هرمز ــ که حدود یک‌پنجم نفت جهان از آن عبور می‌کند ــ به خلیج فارس راه دارد.»

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما