plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۶۷۵۲

رونمایی اردوغان از اولین خودرو کاملاً ملی ترکیه

ترکیه روز جمعه اولین نمونه خودرو ملی خود را در حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور رونمایی کرد. اردوغان شخصا اولین سفارش خرید این خودرو ملی را داد.
رونمایی اردوغان از اولین خودرو کاملاً ملی ترکیه
به گزارش ایصال نیوز، ترکیه با معرفی این خودرو بعنوان خودرو صددرصد ملی، هدف گذاری خود برای تولید سالانه  17500 خودرو را اعلام کرد. ترکیه قصد دارد با تولید این نوع خودرو ،حرکت صنایع اتومبیل سازی خود را به سوی بالاترین و مدرن ترین سطح صنعت خودروسازی جهان شتاب دهد.

این اتومبیل صد در صد برقی و دارای بلندترین محور در میان خودروهای هم تراز خود است، شارژ آن در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه، به میزان ۸۰ درصد انجام می شود.

خودرو مدل C-SUV نمونه‌های اولیه این اتومبیل‌ها هستند و ترکیه قصد دارد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳.۹ میلیارد دلاری به تولید 5 مدل از این خودرو ها در ترازهای مختلف تا سال 2022 دست یابد.

گروه خودروسازی TOGG متشکل از پنج شرکت است که در منطقه صنعتی «بورصه» ترکیه با تاسیس بزرگترین کارخانه خودروسازی قصد دارند در آینده تولید این خودرو را به بزرگترین برند جهانی تبدیل کنند. طراحی این خودرو در ترکیه توسط بیش از ۱۰۰ مهندس و برنامه نویس طراحی انجام گرفته است.

در مراسم رونمایی از خودرو ملی ترکیه دو نمونه از آن رونمایی شد. رجب طیب اردوغان در این مراسم اعلام کرد ترکیه تا سال ۲۰۲۲ زیر ساخت‌های شارژ خودروهای برقی در کشور توسعه خواهد داد و این اتومبیل‌ها را در تیراژ سالیانه ۱۷۵ هزار به بازار عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام/*  
۱
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما