plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۶۷۲۸
رئیس جمهور عراق به سلیمانیه رفت

دفتر آیت الله سیستانی: امروز در خطبه نماز جمعه کربلا بیانیه سیاسی خوانده نمی شود

ائتلاف سازندگی عراق علیه برهم صالح بیانیه صادر کرد
پس از انتشار نامه برهم صالح رئیس جمهور عراق در خصوص مخالفت با معرفی نخست وزیری العیدانی کاندیدای ائتلاف البنا(سازندگی) و اعلام آمادگی برای استعفا از سمت ریاست جمهوری ، ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری طی بیانیه شدید اللحنی از اقدام رئیس جمهور عراق در عدم معرفی نامزد این ائتلاف برای نخست‌وزیری انتقاد کرد.
دفتر آیت الله سیستانی: امروز در خطبه نماز جمعه کربلا بیانیه سیاسی خوانده نمی شود
به گزارش ایصال نیوز، در پی تحولات سریع و غیر مترقبه سیاسی روز پنجشنبه در عراق، دفتر مرجعیت اعلای عراق اعلام کرد آیت الله سیستانی برای خطبه های نماز جمعه امروز در کربلا بیانیه سیاسی نخواهند داشت.

همچنین ائتلاف پارلمانی البناء در واکنش به بیانیه اعلام آمادگی برهم صالح رئیس جمهور عراق برای استعفا تأکید کرد: مجلس نمایندگان باید تدابیر قانونی را در مورد رئیس جمهور که مرتکب سوگند شکنی و نقض قانون اساسی شده است، اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر رهبر جریان سائرون عراق نیز ضمن حمایت از موضع برهم صالح در عدم معرفی اسعد العیدانی بعنوان نخست وزیر این اقدام را شجاعانه و مطابق با خواست مردم معترض عراق دانست.

معترضان در بصره و میدان التحریر عراق نیز از این اقدام رئیس جمهور عراق حمایت و تشکر کردند. اما با استعفای رئیس جمهور ابراز مخالفت کرده و از مجلس عراق خواستند که به وظیفه ملی و تاریخی خود عمل کند.

انتهای پیام/*  
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما