plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۶۷۱
ادامه روند افزایش شاخص بورس؛

بورس با رشد 2 هزار و 760 واحدی به استقبال نوروز رفت

شاخص قیمت 796 واحد رشد کرد
شاخص بورس در آخرین روز کاری سال 97 (سه شنبه) با رشد 2 هزار و 760 پله ای نسبت به دیروز و قرار گرفتن در جایگاه 178 هزار و 659 واحدی به استقبال نوروز رفت.
بورس با رشد 2 هزار و 760 واحدی به استقبال نوروز رفت
بر اساس معاملات امروز 2 میلیارد و سه میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و 413 میلیارد ریال در 197 هزار نوبت داد و ستد شد. امروز در بازارسهام 456 شرکت افزایش قیمت و بهای سهام 176 شرکت کاهش داشت و 30 شرکت نیز معاملاتی خنثی و بدون تغییر را تجربه کردند.
** رشد دسته جمعی شاخص ها
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 796 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 408 واحد افزایش یافت.
امروز شاخص قیمت (هم وزن) نیز 285 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور نیز امروز 2 هزار و 805 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد. شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 2 هزار و 14 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز پنج هزار و 582 واحد افزایش یافت.براساس معاملات امروز، نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و رمپنا با بیشترین تاثیر مثبت شاخص را بالا بردند، در مقابل، پارس (پتروشیمی پارس) و وبملت (بانک ملت) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.
** پتروشیمی ها در صدر معاملات گروه شیمیایی
در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 149 میلیون سهم به ارزش 780 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه فلزات اساسی به ارزش 582 میلیارد ریال و بانک به ارزش 362 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. گروه حمل و نقل با داد و ستدی به ارزش 327 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه اداره بازارهای مالی کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 306 میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.
** رشد شاخص فرابورس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 51 واحد رشد کرد و در جایگاه 2 هزار و 257 واحدی ایستاد؛ در این بازار 918 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و 62 میلیارد ریال دادوستد شد. نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجا گذاشتند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما