plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۶۷۰
شبکه العالم اعلام کرد؛

قسد از تسلط بر اردوگاه الباغوز خبر داد

پایان داعش در باغوز سوریه
نیروهای دموکراتیک سوریه از تسلط کامل خود بر اردوگاه الباغوز خبر دادند
قسد از تسلط بر اردوگاه الباغوز خبر داد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از شبکه خبری«العالم»، ظهر امروز (سه شنبه) نیروهای دموکراتیک سوریه از تسلط کامل خود بر اردوگاه الباغوز خبر دادند به گونه ای که باقیمانده گروه تروریستی داعش با فرار از باغوز نزدیک مرزهای سوریه و عراق در شمال سوریه مستقر شده اند.مسئول رسانه ای قسد گفت: عملیات باغوز هنوز به اتمام نرسیده است.
به گزارش العالم، قسد کمی پیش نیز از اسارت 157 تروریست با تجربه که بیشترشان نیز خارجی بودند خبر داد. "مصطفی بالی "مدیر مرکز اطلاع رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز درصفحه خود درتوییتر گفت: این عملیات در الباغوز توسط نیروهای ویژه انجام شد.
همچنین به گزارش یورونیوز،نیروهای دموکراتیک سوریه روز سه‌شنبه ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) با تسخیر اردوگاه باغوز، صدها جنگجوی زخمی داعش را دستگیر کردند.نیروهای دموکراتیک سوریه که از سوی ایالات متحده آمریکا حمایت می‌شوند، بعد از تسخیر اردوگاه باغوز اعلام کردند که نبرد همچنان ادامه دارد اما انتظار می‌رود «عملیات هر چه زودتر» به پایان برسد. آقای بالی درباره پایان نبرد به خبرگزاری رویترز گفت: «این یک اعلام پیروزی نیست اما پیشرفت قابل توجهی در مبارزه با داعش است. هنوز پیشروی باید در قسمت‌هایی در مجاورت با رودخانه [فرات] صورت پذیرد. برخی از نیروهای داعش از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.»  روستای باغوز در شرق سوریه و در نزدیکی رودخانه فرات است و این اردوگاه آخرین و بزرگترین مقرباقی‌مانده نیروهای داعش بود. در هفته‌های گذشته، تعدادی از نیروهای داعش تلاش کرده‌اند تا از اردوگاه تحت محاصر باغوز متواری شوند. برخی از مردم باقی‌مانده در روستای باغوز از شرایط سخت زندگی، کمبود مواد غذایی و ترس مداوم از بمباران می‌گویند. با وجود پیروزی و در هم شکسته شدن قلمروی تحت کنترل داعش در سال‌های گذشته، پیکارجویان داعش با آدم‌ربایی، بمب‌گذاری و تیراندازی هنوز تهدیدی امنیتی در عراق و سوریه محسوب می‌شوند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : العالم - یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما