plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۶۶۶۲

توضیحات استاندار تهران درباره منشا بوی بد پایتخت و آلودگی هوا

استاندار تهران درباره نتایج و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بررسی منبع یا منابع بوی نامطبوع تهران گفت: سه نوع گاز تشخیص داده شد اما متهم اصلی هنوز مشخص نشده است./در خصوص کاهش آلودگی هوا، تکلیف شده است که تمام نیروگاه ها، پالایشگاه ها و کارخانه های عمده که از سوخت مایع مانند مازوت و گازوئیل استفاده می کنند، تغییر سوخت به گاز شهری داشته باشند.
توضیحات استاندار تهران درباره منشا بوی بد پایتخت و آلودگی هوا
به گزارش ایصال نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه بررسی منبع یا منابع بوی نامطبوع تهران، گفت: در این جلسه سه نوع گاز تشخیص داده شده که به ترتیب SO۲ و SH۲ و با احتمال کمتری آمونیاک بوده، البته متهم اصلی هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد سیمان شهرستان ری از سوخت گاز استفاده کند و استفاده از مازوت (نفت کوره) را متوقف کند. همچنین حفاظت محیط زیست استان تهران نیز باید تمامی صنایع در حول و حوش جنوب تهران را مورد سنجش قرار دهد و خروجی آلاینده‌های آنها را پس از سنجش ظرف مدت یکماه در گزارشی به این جلسه ارائه کند.

استاندار تهران تاکید کرد: کارگروه علمی نیز عوامل ۲۰ گانه منشأ بو را در گزارشی ظرف ۱۰ روز باید ارائه دهد. همچنین شهرداری تهران مکلف به خرید دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های گاز شده است.

محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استانداری تهران روز گذشته وعده داده بود که با توجه به انتشار بوی نامطبوع در تهران امروز علت یا علل بوی نامطبوع در جلسه کارگروه استانداری مشخص خواهد شد.

همچنین در خصوص موضوع آلودگی هوا روز دوشنبه و در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت، استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۳۳ درصد منبع آلودگی هوای این استان مربوط به خودروهای دیزلی و ۲۸ درصد دیگر متعلق به خودروهای سواری و موتورسیکلت هاست.

وی یادآورشد: سهم آلایندگی فروگاه ۰.۲، راه آهن، ۰.۲، پایان های اتوبوسرانی ۲.۳، سیستم های گرماشی خانگی، تجاری و اداری ۲.۳، نیروگاه ها ۱۲.۱، پالایشگاه ۴.۴ و صنایع ۱۷.۸ درصد ارزیابی شده است.

محسنی بندپی اظهارداشت: بر اثر تغییبرات اقلیمی، با پایداری هوا و عدم وزش باد و بعدا تغییرات جوی ناگهانی مواجهیم و این مختص به تهران و ایران نیست و یک پدیده جهانی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تکلیف شده است که تمام نیروگاه ها، پالایشگاه ها و کارخانه های عمده که از سوخت مایع مانند مازوت و گازوئیل استفاده می کنند، تغییر سوخت به گاز شهری داشته باشند و در صورتی که کمبود داشته باشیم به صورت موقت فعالیت آن بخش مربوطه را تعطیل و از این فرصت برای تعمیرات و اصلاح خط تولید استفاده کنند.

محسنی بندپی اظهار داشت: وزارت نفت نیز تمهیداتی اتخاذ کرد که کارخانه سیمان تهران که روزی ۸۰۰ لیتر سوخت کوره یا مازوت استفاده می کند، از این پس سوخت گاز مایع استفاده کند.

استاندار تهران گفت: سوخت نیروگاه منتظرالقائم ملارد هم گازوئیل است که بناست تبدیل به گاز مایع شود و در صورت ممانعت فعالیت آن متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما