plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۶۶۲۹

آتش سوزی‌های «فاجعه بار» در استرالیا همزمان با موج گرما

در آستانه تعطیلات سال نو میلادی، آتش سوزی وسیع جنگل های جنوب شرقی استرالیا در اثر موج گرمای هوا، زندگی ساکنان این منطقه را مختل کرد. تلاش آتش نشانان برای مهار آتش سوزی ها همچنان ادامه دارد.
آتش سوزی‌های «فاجعه بار» در استرالیا همزمان با موج گرما
به گزارش ایصال نیوز، آتش سوزی گسترده جنگل ها در ایالت «نیو ساوت ولز» در جنوب شرقی استرالیا همزمان با موج گرما زندگی ساکنان این ایالت را مختل کرده است.

موج گرما در مناطق شرقی استرالیا باعث وقوع آتش سوزی های گسترده در مراتع و جنگل ها شده است. بر اثر آتش سوز دو روز گذشته به گزارش یورونیوز، تاکنون دستکم یک نفر بر اثر حریق در ایالت «نیو ساوت ولز» که در شرایط اضطراری به سر می برد جان خود را از دست داده است.

آتش سوزی به حومه شمالی، جنوبی و غربی شهر سیدنی که دمای هوای آن ۴۷ درجه سانتیگراد پیش بینی شده رسیده است. شهر سیدنی با جمعیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری خود پرجمعیت ترین شهر استرالیا محسوب می شود.

مقامات محلی در ایالت «نیو ساوت ولز» وضعیت حریق در این ایالت را «فاجعه بار» توصیف کرده اند. مسئولان آتش نشانی این ایالت هشدار داده اند که آتش سوزی های گسترده تا زمان بارش احتمالی باران ادامه خواهد داشت. حدود سه هزار مامور آتش نشانی در ایالت «نیو ساوت ولز» برای اطفای حریق تلاش می کنند.

مقامات استرالیا پیش از این، شرایط اضطراری هفت روزه در این ایالت اعلام کرده بودند.

آتش سوزی ها در استرالیا از ماه سپتامبر (شهریور/مهر) تاکنون باعث تخریب دستکم سه میلیون هکتار از جنگل ها و مراتع این کشور شده است. این رقم معادل مساحت کشور بلژیک است.

هر چند آتش سوزی های جنگلی در استرالیا بی سابقه نیست اما وقوع زودهنگام آتش سوزی های امسال و گستردگی آنها که با موج گرمای هوا همراه است نگرانی عمومی از تبعات گرمایش زمین را افزایش داده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما