plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۶۶۱۱
در دیدار توکیو مطرح شد

ابراز نگرانی شینزو آبه نسبت به کاهش تعهدات برجامی ایران

نخست‌وزیر ژاپن در دیدار با حسن روحانی نسبت به کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرد. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از تهران خواست تا به برجام وفادار بماند.
ابراز نگرانی شینزو آبه نسبت به کاهش تعهدات برجامی ایران
به گزارش ایصال نیوز، یک مقام رسمی ژاپنی اعلام کرد که شینزو آبه در دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نسبت به کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و از جمهوری اسلامی خواسته است که از اتخاذ گام‌های بیشتری که ممکن است به تضعیف این توافق منجر شود، خودداری کند.

به گزارش رویترز، حسن روحانی صبح امروز در سفری یک روز ه برای گفت‌وگو با شینزو آبه در خصوص مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین المللی وارد ژاپن شد.

حسن روحانی نیز در ابتدای دیدار با نخست وزیر ژاپن بار دیگر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را محکوم کرد. وی ضمن «غیرمنطقی» خواندن خروج یکجانبه واشنگتن از برجام، از ژاپن خواست تا به حفظ این توافق کمک کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در توییتی در این خصوص نوشت: نشستی صمیمیانه، صادقانه و بنیادی بین حسن روحانی و آبه شینزو روی داد که باعث شد همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش تقویت شود. ما همچنین از میزبانان ژاپنی‌مان قدردانیم که انقلاب زمستانی (یلدا) را در کنار ما جشن گرفتند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما