plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۶۵۷۰
رئیس ستاد انتخابات تهران تشریح کرد

۹۵ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شدند

نقص پرونده های تکمیلی علت عمده رد صلاحیت ها
شکرالله حسن بیگی با اشاره به فرآیند تایید صلاحیت‌ها گفت: در استان تهران ۹۵ درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند و ۵ درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از رد صلاحیت ها نیز به سبب نقص پرونده های تکمیلی و بخش محدودی از رد صلاحیت ها نیز تحت تاثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بوده است.
۹۵ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شدند
به گزارش ایصال نیوز از استانداری تهران شکراله حسن بیگی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان تهران با شهرستان شهریار با اشاره به انجام فرایند انتخابات اظهار داشت: طبق قانون انتخابات سه مرحله از مراحل انتخابات را پشت سر گذاشتیم که مرحله اول ثبت نام داوطلبین در حوزه‌های انتخابیه، مرحله دوم تشکیل هیئت‌های اجرایی در استان تهران و مرحله سوم تعیین صلاحیت‌ها بود.
 
وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبین انتخابات در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان تهران به مدت یک هفته انجام شد که در نهایت ۳۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کردند که ۲۵ درصد کل ثبت‌نام‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: در زمینه تشکیل هیئت‌های اجرایی نیز ۳۷ هیئت اجرایی در استان تهران تشکیل شده که با توجه به حساسیت سیاسی استان تهران و حضور افکار و گروه‌های مختلف سیاسی ثبت‌نام به صورت ویژه و با افزایش تعداد داوطلبین نسبت به دوره های گذشته همراه بود که نوید انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم در دوم اسفند ماه را می‌دهد.
 
حسن بیگی با اشاره به فرآیند تایید صلاحیت‌ها گفت: رسیدگی به صلاحیت ها دیروز بر اساس شاخص قانونی تا ساعت ۲۴ به اتمام رسیده که بر اساس آن در استان تهران ۹۵ درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند و ۵ درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از رد صلاحیت ها نیز به سبب نقص پرونده های تکمیلی و بخش محدودی از رد صلاحیت ها نیز تحت تاثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بوده است.
 
وی سپس عنوان کرد: امروز ابلاغ رد صلاحیت ها به افراد به صورت پیامکی و مکاتبی انجام می شود و بر اساس قانون، افراد رد صلاحیت شده که در بخش مراکز چهارگانه و یا نقص پرونده اعتراض داشته باشند از فردا به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیئت نظارت استان ارسال کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین در مورد آموزش عوامل اجرایی افزود: در این فرصت فرایند آموزش عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران در حوزه های انتخابیه آغاز می شود که در این اقدام ملاک مهم صرفه‌جویی و جلوگیری از ریخت و پاش های غیرمتعارف می باشد.
 
حسن بیگی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس و ماده ۷۷ قانون خبرگان رهبری اظهار داشت: طبق این قوانین کلیه دستگاه های عمومی و دولتی باید تمامی امکانات را در اختیار ستادهای انتخابات قرار دهند، به علاوه با توجه به اقدام به موقع ستاد انتخابات استان تهران در زمینه تشکیل ستاد در موعد مقرر، انجام تمامی مراحل مربوط به فرایندهای قانونی بر اساس زمان اعلام شده از سوی وزارت کشور در انجام وظایف محوله عملکرد قابل قبولی داشته است.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما