plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۶۵۶۲
ایده ای که پس از 60 سال تحقق یافت

آمریکا تشکیل «نیروی فضایی» را تصویب کرد

پافشاری ترامپ بر تشکیل نیروی فضایی
مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه با اکثریت مطلق آرا، قانون سیاست نظامی آمریکا با بودجه 738 میلیارد دلار را به تصویب رساند که در آن اجازه تشکیل «نیروی فضایی» آمریکا که توسط دونالد ترامپ پیشنهاد شده بود نیز صادر شده است.
آمریکا تشکیل «نیروی فضایی» را تصویب کرد
به گزارش ایصال نیوز، قانون تشکیل ارتش فضایی آمریکا تحت عنوان «نیروی فضایی» جهت اجرا به کاخ سفید ارسال خواهد شد. ترامپ از دو سال قبل بر تشکیل هر چه سریع‌تر این نیرو تاکید کرده بود.

به گزارش رویترز، مجلس سنای آمریکا که جمهوریخواهان طرفدار ترامپ در آن اکثریت را دارند، با 86 رای موافق در مقابل 8 رای مخالف این قانون را تصویب کردند.

هفته گذشته نیز مجلس نمایندگان که دموکرات ها اکثریت کرسی های آن را در دست دارند با 377 رای در مقابل 48 رای موافقت قاطع خود با این قانون را اعلام کرده بودند. 

ترامپ هفته قبل در توئیتر اعلام کرده بود که تشکیل نیروی فضایی از اولویت های مهم او است و به محض تصویب نمایندگان، آنرا برای اجرا امضاء خواهد کرد .

گفتنی است: شاخه‌ی جدید نیروی فضایی آمریکا جدا از نیروی هوایی اما برابر با آن خواهد بود. به گفته‌ی ترامپ، فقط حضور ایالات متحده در فضا کافی نیست، بلکه این کشور باید بر فضا سلطه داشته باشد.

شاخه‌ی جدید نیروی فضایی، دارای قدرتی مشابه سایر شاخه‌های نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود و بر عملیات‌های فضایی و سایبری فضایی، از جمله مدیریت و پرتاب ماهواره‌ها و همه‌ی فعالیت‌های گروه‌های نظامی تا پرتاب موشک‌های بالستیک نظارت خواهد کرد. اما بر خلاف ناسا که عمدتا روی اکتشافات فضایی و کشف علمی متمرکز است، نیروی فضایی جدید بر جنبه‌های نظامی و دفاع از فضا تمرکز خواهد کرد.

با تصویب تشکیل نیروی فضایی، این نخستین بار پس از تصویب لایحه امنیت ملی در سال ۱۹۴۷ است که یک شاخه‌ی جدید به نیروهای مسلح آمریکا افزوده می‌شود.

انتهای پیام/*
۵
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما