plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۶۵۰۸
در همایش ورزش برای همه

معاون وزیر ورزش: ۵۷ درصد جامعه دچار فقر حرکتی است

ضرورت توجه به توسعه ورزش همگانی
معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در همایش ورزش برای همه گفت: ۵۷ درصد جامعه دچار کم تحرکی هستند، به‌همین دلیل شاهد شیوع قابل توجه بیماریهای غیرواگیر هستیم.
معاون وزیر ورزش: ۵۷ درصد جامعه دچار فقر حرکتی است
به گزارش ایصال نیوز، همایش یک روزه "ورزش برای همه" با ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش با حضور عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و مجید رباطی سازمان ورزش شهرداری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

احمدی در این همایش اظهار کرد: متاسفانه آمار مسوولین سلامت کشور نشان می دهد که در حال حاضر شیوع کم تحرکی و فقر حرکتی در کشورمان ۵۷ درصد است که همین عامل سبب شیوع بیماریهای غیرواگیر در جامعه شده است.

وی گفت: در گزارشی که اخیرا توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت ارائه شده است، ۳درصد تولید ناخالص ملی صرف بیماریهای غیرواگیر می شود که این رقم چیزی حدود ۴۵هزار میلیارد تومان است.

احمدی خاطرنشان کرد: ورزش کم هزینه ترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی است. البته باید به این مساله تاکید کنیم تغذیه که نقش موثری در این زمینه دارد در طی دهه گذشته تغییر قابل توجهی پیدا کرده و در شیوع بیماریهای غیرواگیر نقش چشمگیری داشته است.

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در پایان اضافه کرد: امروز در وزارت ورزش و جوانان برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر سعی کرده‌ایم تمرکز خود را به توسعه ورزش همگانی معطوف کنیم. هرچند سازمانها و ارگانها در توسعه ورزش همگانی در بین اقشار نقش زیادی دارند اما هنوز نیاز به یک همکاری و هم افزایی بین دستگاههای مختلف داریم.

انتهای پیام/*
۸
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما