plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۶۵۰۲
با ورود سامانه فعال و پر قدرت به کشور

رگبار شدید باران، برف و تگرک کشور را فرا می گیرد

ممنوع الخروجی مدیران استان خوزستان
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید و آغاز رگبار شدید باران، برف و تگرگ طی امروز (دوشنبه 25 آذر ماه) تا پنجشنبه (28 آذر ماه) در اکثر مناطق کشور خبر داد.
رگبار شدید باران، برف و تگرک کشور را فرا می گیرد
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارش زا در جنوب و جنوب غرب کشور،‌ رگبار شدید باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش شدید باد موقتی و در استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس،‌ مرکز و غرب کشور بارش برف و باران اختمال رعد و برف و وزش باد پیش بینی شده است.

از بعد ازظهر امروز و طی روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در این مناطق نیز شاهد بارش باران،‌کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم بود. فردا برای اکثر مناطق کشور بارندگی پیش بینی شده که در مناطق جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

بنابر تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در نیمه شرقی بارش برف و باران،‌ در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و در بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود. پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و شرق بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو نسبتا پایداری حاکم خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و روز سه شنبه مناطق فراساحل دریای خزر به ویژه نواحی غربی مواج پیش بینی شده است.

از سوی دیگر اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اطلاعیه ای با توجه به اخطاریه سازمان هوا شناسی و احتمال بارش بارانهای سیل آسا، همه مدیران استان خوزستان را از امروز دوشنبه موظف کرد در استان بمانند. در این اطلاعیه درخصوص زمان پایان این سامانه قوی بارشی گفته شده که در اطلاعیه و اخطاریه‌های بعدی اطلاع رسانی می‌شود. بر همین اساس مدیران استان‌خوزستان با دستور مدیرکل مدیریت بحران استان ممنوع الخروج شدند!

انتهای پیام/*
۸
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما