plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۶۵۰۱

استقبال ظریف از گفتگوهای قطر و عربستان سعودی

محمدجواد ظریف ، وزیر خارجه ایران روز یکشنبه در جریان سفر خود به دوحه اعلام کرد که دیدارهای اخیر مقامات قطر و عربستان سعودی برای حل و فصل اختلافات دوسالۀ خود، پیشرفت خوبی برای منطقۀ خلیج فارس محسوب می‌شود.
استقبال ظریف از گفتگوهای قطر و عربستان سعودی
به گزارش ایصال نیوز، ظریف اظهار داشت: مذاکرات بین عربستان و قطر برای بهبود شرایط دو ساله اخیر، پیشرفت خوبی برای کل منطقه خلیج فارس است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی به بهانه آنچه حمایت قطر از سازمانهای تروریستی و عدم همراهی در موضوع یمن و در مقابل نزدیکی به ایران خواندند، روابط سیاسی و تجاری خود را با دوحه قطع کردند.

قطر تا کنون بارها این اتهامات را رد و اعلام کرده است که همسایگان عرب این منطقه در واقع درصدد محدود کردن حاکمیت این کشور هستند.

شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی، نخست‌وزیر قطر سه‌شنبه گذشته در نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس (GCC) که به میزبانی عربستان برگزار شد شرکت کرد. او عالی‌ترین مقام قطری محسوب می‌شد که از سال ۲۰۱۷ میلادی در این نشست شرکت کرده بود.

نخست‌وزیر قطر در این سفر اعلام کرد که در موضوع حل و فصل اختلافات میان دو کشور «پیشرفت کمی» حاصل شده است. در دو سال گذشته کویت و ایالات متحده آمریکا نیز تلاش کردند تا میان قطر و همسایگانش به عنوان میانجی ایفای نقش کنند و به بحرانی که در روابط آنها بوجود آمده بود پایان دهند. 

انتهای پیام/*
۸
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما