plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۶۴۸۵
حکم نهایی دادگاه رئیس جمهور معزول سودان

عمرالبشیر از بازداشتگاه به مرکز اصلاح اجتماعی می رود

قاضی دادگاه محاکمه رئیس جمهور معزول و بازداشتی سودان، عمر البشیر 73 ساله را به دلیل پولشویی و کسب مال از طریق غیر قانونی بجای 10 سال حبس، به ۲ سال اقامت اجباری در مرکز بازپروری و اصلاح اجتماعی محکوم کرد. مراکز و مؤسسات مالی وابسته به عمرالبشیر و حزبش به نفع دولت مصادره شد.
عمرالبشیر از بازداشتگاه به مرکز اصلاح اجتماعی می رود
به گزارش ایصال نیوز، دادگاه سودان به دلیل اینکه در قوانین سودان برای افراد بالای 70 سال «حکم زندان» اجرایی نمی شود، حکم 10 سال زندان عمرالبشیر رئیس جمهور معزول را به دوسال ماندنِ اجباری در «کمپ اصلاح و تربیت اجتماعی» تغییر داد.

به گزارش یورو نیوز، دادگاه سودان روز شنبه عمر البشیر، رئیس جمهوری معزول این کشور را در زمینه «فساد مالی» و «پولشویی» مجرم شناخت. بنا به حکم دادگاه رئیس جمهوری سابق سودان که به مدت ۳۰ سال قدرت را در این کشور در دست داشت باید دو سال را در یک مرکز بازپروری سپری کند.

این حکم در حالی علیه عمر البشیر 73 ساله صادر می شود که دیوان کیفری بین المللی نیز به دنبال رسیدگی به پرونده قضایی او به اتهام «جنایت جنگی» و «نسل کشی» در جریان جنگ دارفور است.

اعتراض ها علیه حکومت عمر البشیر حدود یک سال پیش آغاز شد. ادامه تظاهرات معترضان باعث شد ارتش سودان دست به کودتایی نظامی علیه او بزند. عمر البشیر از ماه آوریل (فروردین) سال جاری که از قدرت برکنار شد در بازداشت به سر می برد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما