plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۶۴۵۱
استقبال سرد از انتخابات

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

انتخابات الجزایر به دور دوم کشیده می شود
با آغاز شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، نتایج اولیه از پیشتازی «عبدالمجید التبون» نخست وزیر اسبق این کشور حکایت دارد. در الجزایر 24 میلیون واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که فقط 41 درصد در این انتخابات شرکت کردند. تحریم گسترده انتخابات توسط جنبش مردمی الجزایر (حراک) در اعتراض به فرمایشی بودن انتخابات باعث کاهش چشمگیر رای دهندگان شد.
نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر
به گزارش ایصال نیوز، کمیته ملی مستقل انتخابات الجزائر اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری حدود ۴۱.۱۴ درصد بوده که پایین‌ترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری کشور است.

در همین ارتباط ستادهای انتخاباتی «عبدالقادر بن قرینه» و «عزالدین میهوبی» و «عبدالعزیز بلعید» نیز اعلام کرده‌اند که این نامزدها به همراه تبون به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

انتظار می‌رود کمیته انتخابات عصر امروز جمعه نتایج اولیه انتخابات را اعلام کند.

از سوی دیگر ستاد انتخاباتی عبدالمجید تبون در ساعات اولیه روز جمعه اعلام کرد که بررسی نتایج آرا در برخی شعب اخذ رای نشان می دهد که عبدالمجید تبون در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پیشتاز است. این در حالی است که بر اساس پیش بینی ها، احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم زیاد است.

برخی رسانه های الجزایر هم عبدالقادر بن قرینه نامزد اسلامگرا را نفر دوم انتخابات معرفی کرده‌اند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و انتظار می رود شورای قانون اساسی الجزایر نتایج نهایی انتخابات را تا ۱۰ روز آینده اعلام کند.

در صورتی که هیچ یک از نامزدها قادر به کسب «۵۰ درصد به اضافه یک» از آرا نشود، انتخابات دور دوم کشیده خواهد شد.

انتخابات روز پنجشنبه ریاست جمهوری الجزایر با مخالفت و تحریم گسترده بخش زیادی از مردم الجزایر همراه بود و حداقل دو حوزه رای گیری نیز دیروز در شهر «بجایه» مورد حمله معترضان قرار گرفت و تعطیل شد.

معترضان برگزاری این انتخابات با حضور 5 نامزد از وابستگان به سیستم گذشته را امتداد نظام قبلی می دانند و خواستار لغو آن شدند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما