plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۶۴۴۹

ارتش لیبی محاصره برای تصرف طرابلس را کامل کرد

هشدار خلیفه حفتر به ترکیه و قطر
ژنرال مسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد نیروهای ارتش خلیفه حفتر از تمامی محورها به سوی طرابلس پایتخت لیبی سرازیر شده اند و همزمان عملیات نیروهای ویژه در قلب پایتخت آغاز شده است. انبارهای سلاح ارسالی از قطر و ترکیه، به دست ارتش ملی لیبی افتاده است.
ارتش لیبی محاصره برای تصرف طرابلس را کامل کرد
به گزارش ایصال نیوز، با اعلام آغاز عملیات تصرف طرابلس پایتخت لیبی به فرمان ژنرال خلیفه حفتر ، ارتش ملی لیبی از روز پنجشنبه حرکت به سوی پایتخت برای شکست نهایی نیروهای «فائز السراج» را آغاز کرد، دولت الوفاق و نیروهای حاکم بر پایتخت لیبی مورد حمایت قطر و ترکیه می باشند.

از طرف دیگر، نیروهای ارتش ملی به فرماندهی ژنرال حفتر مورد حمایت عربستان، مصر و آمریکا می باشند، گفته می شود اخیرا و پس از دیدار سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با دونالد ترامپ در کاخ سفید، خلیفه حفتر از سوی روسیه نیز مورد حمایت جدی تر قرار گرفته است.

ژنرال خلیفه حفتر روز پنجشنبه در یک نطق تلویزیونی، آغاز عملیات نهایی آزادسازی طرابلس پایتخت لیبی را اعلام کرد. وی گفت:زمان پیروزی و پایان انتظار شما مردم لیبی فرا رسیده است و بزودی خیانتکاران از پایتخت اخراج خواهند شد.

از سوی دیگر رئیس پارلمان لیبی با ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل از او خواست، به رسمیت شناختن دولت وفاق ملی از سوی این سازمان را پس بگیرد. پارلمان لیبی در مناطق تحت حاکمیت دولت شرق این کشور قرار دارد. این پارلمان از نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

سخنگوی ژنرال «خلیفه حفتر» در لیبی با تاکید بر به غنیمت گرفتن و انهدام مخازن سلاح های ارسالی از قطر و ترکیه به نیروهای فائز سراج، مجددا بر مخالفت شدید ارتش ملی لیبی با توافق جدید ترکیه با نیروهای دولت وفاق لیبی مستقر در طرابلس تأکید کرد.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ با دودستگی شدید در غرب و شرق مواجه است و دو دولت یکی در طبرق (شرق) و دیگر دولت السراج در طرابلس (غرب)لیبی وجود دارد.

براساس آخرین خبرها پیشروی ارتش ملی لیبی به سوی طرابلس پایتخت ادامه دارد. در بیانیه ای ارتش ملی لیبی از سقوط دهها پهباد ترکیه و تسلیم شدن تعداد زیادی از نیروهای الوفاق وابسته به فایز السراج خبر داده است.

گفتنی است، فائز سراج رئیس دولت وفاق لیبی با محکوم کردن تهاجم نیروهای خلیفه حفتر اعلام کرد با تمام توان و قدرت در برابر ارتش خلیفه حفتر ایستادگی خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما