plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۶۴۴۶
انتخابات پارلمانی بریتانیا

جانسون: نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است

خوشحالی ترامپ از پیروزی بوریس
نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا از پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون حکایت دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا، با انتشار توییتی نوشت:«به نظر می‌رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!»
جانسون: نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است
به گزارش ایصال نیوز، بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار انگلیس، در اولین اظهار نظر پس از اعلام نتایج اولیه گفت:«نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.»

در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که برآوردها نشان می دهد که حزب متبوعش متحمل بزرگ‌ترین شکست انتخاباتی در ۸۴ سال گذشته شده، اعلام کرد که از رهبری این حزب کناره گیری می‌کند.

در میان رهبران جهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد. آقای ترامپ با انتشار توییتی نوشت:«به نظر می‌رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!»

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که گمان می‌رود حزب متبوعش اکثر کرسی‌های اسکاتلند را کسب کرده باشد، در واکنش به پیروزی حزبش گفت که نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که باید به اسکاتلند حق انتخاب داد.

انتخابات پارلمانی بریتانیا از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه(۱۲ دسامبر) به وقت محلی در در ۶۵۰ حوزه انتخابیه در سراسر بریتانیا آغاز شد و تا ۱۰ شب ادامه داشت. در این انتخابات ۴۶ میلیون بریتانیایی بالای ۱۸ سال، واجد شرایط رای دادن بودند. این انتخابات سومین انتخابات مجلس عوام بریتانیا از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شود.

پارلمان بریتانیا ۶۵۰ کرسی دارد و احزاب رقیب برای کسب اکثریت آن باید حداقل ۳۲۶ نماینده در پارلمان داشته باشند. حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون برای تحقق برنامه خروج از اتحادیه اروپا نیازمند تصاحب اکثر کرسی‌های پارلمان بود که بر اساس نتایج اولیه حزب محافظه کار با پیروزی قاطع از مرز ۳۲۶ کرسی عبور کرده و شگفتی ساز این انتخابات شده است.

در انتخابات پیشین که در سال ۲۰۱۷ برگزار شد، حزب محافظه کار ۱۳ کرسی خود را از دست داد و به حضور ۳۱۷ نماینده اکتفا کرد. امری که محافظه کاران را برای تشکیل دولت ناچار به ائتلاف با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی کرد.

این نخستین بار در یک قرن اخیر بود که انتخابات سراسری بریتانیا در ماه دسامبر برگزار می‌شد. پیشتر و برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۲۳ مردم تجربه حضور در انتخابات را در این ماه کسب کرده بودند.

گفتنی است حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین امروز سخت ترین شکست در 84 سال گذشته را تجربه کرد. جرمی کوربین اکنون خود را برای اشتعفا از رهبری حزب کارگر آماده می شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما