plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۶۳۷۷
در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی سبزوار

وزیر بهداشت: 1000 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح می شود

در جهت جامعه محور کردن آموزش پزشکی حرکت می‌کنیم
وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر یکی از سخت ترین ایام بعد از انقلاب را تجربه می کنیم اما امسال با وجود همه سختی ها، 1000 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح می شود و طرحی با عنوان 20 در 50 شکل گرفته و تا 20 هفته که به هفته سلامت منتهی می شود، 1000 پروژه عمرانی حوزه سلامت در کشور افتتاح می شود.
وزیر بهداشت: 1000 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح می شود
به گزارش ایصال نیوز، دکتر سعید نمکی در آیین افتتاح همزمان پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که در مرکز جامع خدمات سلامت شهری کوشک سبزوار برگزار شد، اظهار داشت: اولویت ما در افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی، مناطق کمتر توسعه یافته و نسبتا محروم است. در سال کمبود منابع، افتتاح این تعداد پروژه بسیار ارزشمند است که مدیون لطف خدا، حرمت خون شهدا، دعای جانبازان و خانواده های شهدا و ایثارگران، کمک خیرین و تلاش مسئولان است.

وی با بیان اینکه امسال رکورد تازه ای در نظام سلامت کشور ثبت می شود، اضافه کرد: امسال 8100 تخت بیمارستانی در کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته افتتاح می شود و از سال 92 تا 97 حدود 27 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور اضافه شد و حداکثر تختی که در سالهای اخیر، اضافه می شد حدود 4500 تخت بیمارستانی بود اما امسال 8100 و سال آینده 6 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور به بهره برداری می رسد.

دکتر نمکی افزود: تمام شهدا به ویژه شهدای منطقه سبزوار، نقش والایی در نهضت شیعه در طول تاریخ داشتند و به بزرگ مردان و بزرگ زنانی که از این خطه برخاستند، درود می فرستم. چندی پیش متنی را در مقدمه کتاب هبوط زنده دکتر علی شریعتی می خواندم که نوشته بود "مرا کسی نساخت، خداساخت نه آن چنان که کسي ميخواست، که من کسي نداشتم. کسم خدا بود کس بي کسان".

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در دوران بعد از انقلاب اسلامی، گفت: در عرصه هایی مانند کاهش مرگ و میر کودکان و زنان به عنوان گروه های آسیب پذیر و افزایش طول عمر، جزو پیشتازان بودیم. دولت تدبیر و امید با طرح تحول نظام سلامت برای کاهش پرداخت از جیب مردم، توسعه زیرساخت ها در نقاط کمتر توسعه یافته، ماندگاری تیم پزشکی در نقاط دورافتاده و رسیدگی به وضعیت بیماران خاص و صعب العلاج، گام های بزرگی را برداشت.

دکتر نمکی اضافه کرد: در گام دوم طرح تحول نظام سلامت، حرکت جدیدی را تحت عنوان تقدم پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر بستری آغاز کردیم. در برنامه های غیرواگیر امسال، بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور اجرا شد و بر اساس برآوردها، پیش بینی می کردیم که اگر بتوانیم 50 درصد از جمعیت 30 تا 70 ساله کشور را تحت کنترل فشارخون قرار دهیم، دستاورد بزرگی داشته ایم اما خوشبختانه بیش از 30 میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت کشور در این بازه سنی، تحت کنترل فشارخون قرار گرفتند و سبزوار، یکی از پیشتازان این طرح بزرگ ملی بود.

وی خاطرنشان کرد: استقرار پرونده الکترونیک سلامت به عنوان یک تکلیف بر جای مانده از برنامه پنجم و ششم توسعه، در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و خوشبختانه امسال در  پایان بهار با حضور رییس جمهور، مستقر شد و امروز گام های بعدی را برای استقرار پزشکی خانواده و نظام ارجاع بر می داریم.

وزیر بهداشت به آغاز اجرای طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف اجتماعی کردن نظام سلامت و تعریف یک سطح قبل از خانه بهداشت در درون خانه آغاز شد که امیدواریم تا پایان سال، سفیران سلامت را انتخاب کرده و آموزش دهیم و در جهت جامعه محور کردن آموزش پزشکی، حرکت کنیم.

انتهای پیام/*
۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما