plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۶۲۴۰
در دومین اجلاس استانی نماز

استاندار اصفهان: نشر و توسعه فرهنگ نماز رسالت دولت است

ضرورت مزین کردن مدراس به نماز
استاندار اصفهان گفت: نشر و توسعه فرهنگ نماز رسالت دولت است و تشویق کارکنان برای حضور در نماز جماعت می‌تواند یکی از زمینه‌های نهادینه شدن این امر در جامعه باشد.
استاندار اصفهان: نشر و توسعه فرهنگ نماز رسالت دولت است
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در دومین اجلاس استانی نماز در مرکز همایش های اهل البیت (ع) اصفهان اظهار داشت: اگر نماز را اولویت اول قرار دهیم به سیره انبیای الهی عمل و ایمان درونی خود را تقویت کرده‌ایم و در همین راستا باید ایمان، بینش و انگیزه کارکنان خود را ارتقا دهیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: انقلاب اسلامی موجب ترس دشمن شد و برابر این انقلاب از شگردهای مختلف جنگ سخت و نرم استفاده کردند تا به آن ضربه بزنند.

رضایی با تاکید بر ضرورت مطالعه و ارتقای بینش آحاد جامعه، گفت: کتاب و کتابخوانی کم رنگ شده‌است و در جایی که دشمن از رسانه‌ها و ابزارهای مختلف برای ضربه زدن به اعتقادات و بینش جامعه ما استفاده می‌کند، رسالت ما است که هر روز انگیزه و بینش خود را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: بیگانگان هر روز فضاهای مختلفی علیه کشور ما بوجود می‌آورند و در برابر این هجمه باید مسلح باشیم چون در این نبرد بصیرت لازم است و بصیرت بدون مطالعه امکان ‌پذیر نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش مدیران مدارس در ترویج فرهنگ نماز در مدرسه اظهار کرد: اگر در صف اول نماز معلمان و کارکنان مدرسه حضور داشته باشند با توجه نقش الگویی آنها در ارتقای این مساله کمک بزرگی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است و قبل از انقلاب اسلامی حکومت اسلامی آرزوی ما زندگی در حکومت اسلامی بود و اولویت امروز دولت و حکومت اسلامی باید نماز اول وقت باشد و چه اشکالی دارد که یکی از مولفه‌های ارزیابی کارکنان ادارات، شرکت در نماز جماعت باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش بی‌بدیل نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: دنیای استکبار با تمام توان در برابر این تفکر و عقیده جبهه گرفته است و بهترین تضمین برای آینده مزین کردن مدراس به نماز است.

رضایی با بیان اینکه ارتقای معنویت یکی از مهمترین راه‌های ارتقای سلامت فرد و جامعه است؛ خاطر نشان کرد: در یک پژوهش علمی ثابت شده است کسانی که به نماز و معنویت می پردازند از کمترین آسیب‌های جسمی و روحی رنج می‌برند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مدرسه به تنهایی امکان نماز خوان کردن را ندارد و خانه نیز به تنهایی نمی‌تواند بلکه اگر این دو در یک جهت حرکت کنند حرکت تربیتی سرعت پیدا می کند.

وی ادامه داد: نفوذ کلام معلمان و مدرسان در امر ترببت بسیار تاثیرگذار است و نباید این مساله فراموش شود و برای آن باید برنامه ریزی داشته باشیم.

دومین اجلاس استانی نماز با عنوان "نماز و مدرسه" توسط استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز استان اصفهان با هدف با هدف نشر و اعتلای فرهنگ نماز، ترویج معنویت و خداباوری درجامعه ،توجه جدی ادارات به نماز و حضور فعال کارکنان در نمازخانه ادارات، استفاده بهتر از ظرفیت خیران مسجد ساز و نمازخانه ساز، توجه به برتری نماز بر کسب و کار، توجه به ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان و اثرگذاری نماز بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برپا شد.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما