plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۶۱۹۳
در سرمای کُشنده سیبری روسیه

بزرگترین «پروژه قرن» برای انتقال گاز روسیه به چین افتتاح شد

پروژه ای استراتژیک و هنرمندانه
روسیه روز دوشنبه یکی از سه طرح اصلی خط انتقال گاز خود که نقش این کشور را به عنوان مهم ترین صادرکننده گاز جهان مستحکم می‌کند افتتاح کرد. اهمیت این خط انتقال گاز از روسیه به چین علاوه بر استراتژیک بودن و طول مسیر آن، شرایط جوّی منطقه سیبری روسیه است که معمولا دمای 60- درجه تا 40- یخبندان را دارد.
بزرگترین «پروژه قرن» برای انتقال گاز روسیه به چین افتتاح شد
به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین خط لوله انتقال گاز روسیه از سیبری به چین را در جریان یک تماس ویدئویی افتتاح کردند. این اولین خط انتقال گاز روسیه به چین است.

خریداران گاز روسیه تاکنون با وجود تنش ها بین مسکو و اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی بودند. روسیه قرار است طی هفته های آتی دو طرح خط انتقال گاز دیگر را نیز به مقصد آلمان و ترکیه افتتاح کند.

طول خط انتقال گاز روسیه به چین که «قدرت سیبری» نام گرفته است دو هزار کیلومتر است. پیش بینی می شود که چین بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی این خط لوله را تکمیل خواهد کرد تا بتواند گاز وارداتی از روسیه را به شانگهای هدایت کند.

له یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین روز دوشنبه از طرح انتقال گاز روسیه به کشورش به عنوان به یکی از «پروژه های قرن» در چارچوب همکاری ها بین پکن و مسکو یاد کرد.

ولادیمیر پوتین نیز این طرح را «بزرگترین طرح عمرانی جهان» خوانده است.

شرکت نفت و گاز روسی گازپروم در سال ۲۰۱۴ قراردادی برای صادرات گاز با شرکت ملی نفت چین امضاء کرد که ارزش آن بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. سال ۲۰۱۴ میلادی مصادف با کاهش سطح روابط مسکو با اتحادیه اروپا به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بود.

هزینه ساخت خط لوله انتقال گاز از روسیه به چین ۵۵ میلیارد دلار تخمین زده است. پیش بینی می شود که از سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ سالانه ۳۸ میلیارد مترمکعب گاز از طریق این خط لوله از روسیه به چین صادر شود. رقمی که معادل ۹.۵ درصد از گاز مصرفی در چین است.

گفتنی است اهمیت این خط انتقال گاز از روسیه به چین علاوه بر استراتژیک بودن و طول مسیر آن که در آینده به سه هزار کیلومتر نیز خواهد رسید، شرایط جوّی منطقه سیبری روسیه است که معمولا دمای 60- درجه تا 40- یخبندان را دارد و از لحاظ فنی این خط انتقال و ایستگاههای نقویت فشار آن متناسب با این منطقه می باشد.  

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما