کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین روز ملی صادرات

جهانگیری: شرایط کنونی جزو سخت ترین شرایط پس از انقلاب اسلامی است

امروز ایران در خطر است

ایرنا , 11 آذر 1398 ساعت 14:34

معاون اول رییس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را بر زندگی مردم ایران متمرکز کرده اند شرایط کنونی جزو سخت ترین شرایط پس از انقلاب اسلامی است.


به گزارش ایصال نیوز، «اسحاق جهانگیری» روز  دوشنبه در آیین بیست و سومین  سال روز ملی صادرات در سالن اجلاس اظهار داشت: ما در شرایط سخت به رغم تمام فشارهایی که در جنگ روانی و اقتصادی دو سال گذاشته روی پای خود ایستاده ایم و مقاومت کردیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را بر زندگی مردم ایران متمرکز کرده اند شرایط کنونی جزو سخت ترین شرایط پس از انقلاب اسلامی است.

جهانگیری گفت: باید اقتصاد کشور، تولید صادرات و اشتغال را مراقبت کنیم و روی پا نگهداریم و به لطف خدا وضعیت نسبت به آن خوابی که آمریکایی‌ها برای کشور و ملت دیده بودند خیلی بهتر است که محصول فعالیت و همدلی تولید کنندگان و  صادرکنندگان کشور است.

وی با بیان اینکه راه حل مسایل و مشکلات کنونی کشور، نه فقط اقتصادی بلکه راهکارهای سیاسی اجتماعی است، اظهارداشت: اکنون بیش از هر زمان دیگر به اجماع و همبستگی و انسجام ملی نیاز داریم تا کشور از این دوره سخت عبور کند و باید اجماع در سراسر کشور شکل بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: امروز ایران در خطر است آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بدنبال زمین زدن ایران هستند تنها راه مقابله با آنها اجماع و اتحاد است تا بتوانیم با کمک فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و دلسوزان کشور تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی یادآورشد: نزدیک به دو سال است که از فشارجدید دولت آمریکا بر ملت بزرگ ایران می گذرد. بعد از اینکه ما توافق برجام را انجام دادیم و فضایی برای توسعه و رشد کشور فراهم کردیم و کشور در یک تعامل بین المللی مناسب قرار گرفت با تغییر رئیس جمهوری  در آمریکا آنها به همه توافقات و برجام پشت پا زدند و با خروجشان از برجام فشار بسیار سنگین و بی سابقه‌ای علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی رقم زدند.

جهانگیری گفت : آنها  خیلی آشکار گفتند با تحریم و تهدید  فشار مضاعف و فراوانی به جامعه ایرانی وارد خواهیم کرد. حتی مسئولان آمریکایی به صراحت اعلام کردند که یک جنگ اقتصادی بزرگی را علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تصور و انتظارشان این بود در اثر فشار این جنگ اقتصادی؛ اقتصاد ایران به فروپاشی می‌رسد و در اثر فشار سنگینی که به جامعه وارد می شود، اعتراضات در جامعه شکل می گیرد و نهایتا منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی و حتی فروپاشی تمامیت ارضی ایران می‌انجامد. برهمین مبنا از آذر تا دی ماه ٩٦ و هرروز که گذشت  فشار آمریکایی ها بر اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی و برجمهوری اسلامی افزوده شده است.

وی با طرح این سوال که آیا چنین فشاری در این سطح در تاریخ دنیا وجود دارد که آمریکایی‌ها و کشورهایی که از آن تبعیت می کنند علیه یک ملت و دولت در حدود دوسال وارد کرده باشند؟ اظهارداشت: نخبگان، دانشگاهیان و صاحبنظران کشور درباره آثار تحریم‌های آمریکا تحقیق کنند، همین تحریم بانک مرکزی ایران و غیر از آن، تحریم‌های دیگر را هم  بررسی کنند. آنها همه دستگاه‌های کشور که می‌توانند در فعالیت اقتصادی کشور دخیل باشند را تحریم کردند.  

جهانگیری گفت: اخیرا هم گفتند ذیل یک موضوعات جدید و یا تروریسم، علاوه بر موارد قبلی که ایران را تحریم بوده، تحریم‌های جدید اعمال می‌کنیم تا اگر فضایی باز شد و قرار شد تحریمی لغو شود آن موارد همچنان تحت تحریم باشند.

وی ادامه داد:  آنها رهبر معظم انقلاب و وزیر خارجه و مسئولانی که در سیاست خارجی دخیل هستند و نیز دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف را نیز تحریم کردند.  

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: آمریکایی‌ها زیرساخت ها و زمینه هایی که در اقتصاد ایران تعیین کننده بودند را تحریم کردند؛ نفت را تحریم کردند، اما نتوانستند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند ولی به هرحال با فشاری که وارد کردند حتی کشورهای دوست ایران هم که تاکنون جزو نزدیک ترین کشورها در ارتباط با ماهستند جرات اینکه از ما نفت بخرند را تقریبا ندارند.  

وی افزود: ما به روش‌های دیگری متوسل می‌شویم که بتوانیم نفت کشور را بفروشیم. آنها محصولات اصلی که بخش مهم نیازهای کشور بوده شناسایی کردند و دیدند پتروشیمی بعد از نفت مهمترین محصول صادراتی ایران است؛ شرکت‌ها و محصولات پتروشیمی ما رانیز تحریم کرده‌اند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 6189

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/6189/جهانگیری-شرایط-کنونی-جزو-سخت-ترین-انقلاب-اسلامی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir