plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۶۱۸۱

تجمع اعتراضی مردم لبنان در «یکشنبه شفافیت»

خروش مجدد هزاران لبنانی علیه فساد طبقه سیاسی
خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد با شروع تظاهرات و تجمع همزمان معترضان لبنانی و طرفداران حزب «تیار الوطنی» وابسته به میشل عون، پلیس و نیروهای امنیتی لبنان برای جلوگیری از تنش بین این دو گروه در مسیر کاخ ریاست جمهوری مستقر شده اند. معترضان با تأکید بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات، هدف خود را نجات کشور از طبقه سیاسی فاسد و تشکیل یک دولت مستقل کارآمد عنوان کردند.
تجمع اعتراضی مردم لبنان در «یکشنبه شفافیت»
به گزارش ایصال نیوز، لبنان عصر امروز یکشنبه شاهد گسترش اعتراضات با شعار «یکشنبه شفافیت» است. هزاران نفر از مردم لبنان در اعتراض به سیاست‌های مالی و بانکی، جلوی بانک مرکزی لبنان در خیابان حمراء تجمع کرده‌اند و هزاران نفر دیگر از منطقه اشرفیه و التباریس بیروت و روی «پل رینگ» که بارها درگیری‌های اعتراضی در آن شکل گرفته، راهپیمایی خود را آغاز کرده و شعارهایی در حمایت از صلح داخلی سر دادند.

در منطقه فردان، هزاران تن از ساکنان بیروت راهپیمایی گسترده‌ای را آغاز کرده و خود را به میدان الشهداء رساندند. آنها با تاکید بر لزوم تشکیل فوری "دولت نجات ملی" از وقت کشی مسئولان سیاسی و عدم استقبال میشل عون، رئیس جمهور لبنان از رایزنی های پارلمانی انتقاد کرده و شعارهایی در محکومیت فساد، ظلم، طایفه گرایی و فرقه گرایی سر دادند.

برخی لبنانی‌ها نیز با حضور در مقابل سفارت عراق در بیروت و روشن کردن شمع همبستگی خود را با اعتراضات در عراق اعلام کرده و از مسئولان این کشور خواستند به صدای مردم و جوانان عراقی گوش دهند.

تظاهرات اعتراضی لبنانی‌ها در شهرهای دیگر لبنان از جنوب تا شمال و از جمله در طرابلس، صور، بقاع و استان "جبل لبنان" نیز ادامه دارد. 

مادران لبنانی نیز در تجمع اعتراضی خود با شعار«زنان علیه جنگ» در بیروت تظاهرات کردند و بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات و لزوم استادگی در برابر تحرکات شیطنت آمیز و تفرقه افکنانه تأکید کردند.

همچنین به گزارش المنار وابسته به حزب الله لبنان، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله تنها راه حل بحران کنونی لبنان را لزوم تشکیل دولت و اداره امور مالی و اقتصادی براساس قانون اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما