plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۶۱۶۳

داعش مسئولیت حمله تروریستی روز جمعه در لندن را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش شامگاه شنبه در وبسایت خود اعلام کرد که مهاجم حملهٔ تروریستی روز جمعهٔ لندن، یکی از جنگجویان این گروه بوده است.
داعش مسئولیت حمله تروریستی روز جمعه در لندن را بر عهده گرفت
به گزارش ایصال نیوز، داعش در بیانیهٔ خود همچنین آورده است که حملهٔ اخیر در پاسخ به فراخوان داعش در راستای هدف قرار دادن کشورهایی صورت گرفته است که برای مبارزه با این گروه ائتلاف کرده بوده‌اند. یک‌ روز پس از حملهٔ فردی با چاقو به شهروندان که به کشته شدن دو تن انجامید.

به گزارش یورونیوز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد افرادی که پیش از این به جرائم تروریستی محکوم شده‌اند نباید زود از زندان آزاد شوند.

نخست وزیر بریتانیا گفت:‌ «روشن است که این فرد (مهاجم) آزاد شده بوده، نیمی از محکومیتش را گذارنده و بعد مشمول آزادی زودهنگام شده است. من از مدتها پیش گفته‌ام که این سیستم جواب نمی‌دهد.» وی همچنین خواستار تشدید مجازات برای عاملان خشونت‌های شدید شد و افزود:‌ «برای جامعهٔ ما معنا ندارد که تروریست‌ها یا محکومان به جرائم تروریستی و انجام خشونت‌های را، با اعطای آزادی زودهنگام رها کند.»

پلیس بریتانیا روز شنبه هویت مهاجمی را که یک روز پیش از این به عابران در ضلع شمالی پل لندن (لاندن بریج) حمله کرد و دو تن از آنها را کشت، اعلام کرد.

به گفته پلیس، عامل این حملۀ «تروریستی» فردی ۲۸ ساله به نام «عثمان خان» بوده که اصالتی پاکستانی داشته است. نیل باسو، افسر ارشد پلیس ضدتروریسم بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهاجم که فردی شناخته شده برای نیروهای پلیس است در سال ۲۰۱۲ میلادی به دلیل ارتکاب جرایم تروریستی محکوم شده بود. او در دسامبر سال ۲۰۱۸ بطور مشروط از زندان آزاد شده بود.

به گفته پلیس، مظنون یک جلیقه انفجاری هم به تن داشت که بعداً مشخص شد جعلی است. تحقیقات برای یافتن دلایل اقدام او به این حمله ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما