کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقاضای فوری احزاب از پارلمان

مجلس عراق درباره رای عدم اعتماد عادل عبدالمهدی اقدام کند

درخواست سیاسیون برای برکناری فوری نخست وزیر

سومریه نیوز , 8 آذر 1398 ساعت 15:54

پس از قرائت بیانیه آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه امروز کربلا که در آن ضمن حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز مردم عراق نمایندگان پارلمان را به تجدید نظر در ادامه کار دولت توصیه کرده است، شخصیت ها و احزاب مهم عراق مجلس را به تشکیل جلسه فوری جهت اتخاذ تصمیمات مهم و راهگشا در این زمینه فراخواندند.


به گزارش ایصال نیوز، احزاب فتح، سائرون، الدعوة، الحکمه و حیدر العبادی با توجه به حوادث اخیر در شهرهای عراق و عدم توانایی دولت در حل بحران و کشته شدن مردم معترض،و همچنین توصیه مرجعیت عالی نجف، خواستار تشکیل جلسه فوری پارلمان عراق شدند.

«سید عمار حکیم» رییس حزب الحکمة عراق با صدور بیانیه ای از نمایندگان مجلس عراق خواست با توجه به توصیه آیت الله سیستانی مرجعیت اعلی، در یک جلسه فوری در کوتاه ترین زمان نسبت به احقاق حقوق مردم با اتخاذ تصمیمات مهم و تصویب قوانین مناسب اقدام کنند.

به گزارش سومریه نیوز، همچنین «حیدر العبادی» نخست وزیر سابق نیز از نمایندگان مجلس خواست با تشکیل جلسه فوری پارلمان در راستای خواست مرجعیت، نسبت به رای عدم اعتماد به دولت عادل عبدالمهدی و تشکیل دولت جدید و کارآمد و مورد اطمینان اقدام کنند.

حزب الدعوة عراق نیز خواستار کاندیدا شدن شخصیت های سیاسی جدید برای نخست وزیری و تشکیل جلسه فوری مجلس برای انتخاب نخست وزیر جدید شد.

مقتدی صدر نیز دیروز با صدور بیانیه ای خواستار استعفای فوری دولت و برکناری عادل عبدالمهدی شد.

آیت الله سیستانی مرجعیت اعلی شیعه عراق، امروز جمعه در بیانیه ای که توسط خطیب جمعه کربلا قرائت شد، ضمن حمایت مجدد از تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق و اظهار تأسف شدید از به خاک و خون کشیده شدن معترضان در شهرهای عراق بویژه شهدای دیشب نجف و ناصریه، گفت:«از مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن نشأت گرفته، خواسته می شود که در گزینه های خود در این خصوص بازنگری و در راستای منافع عراق و حفظ خون فرزندانش رفتار کند و جلوی کشیدن شدن کشور به سمت خشونت و هرج و مرج و ویرانی را بگیرد.»

آخرین خبرها از عراق حاکی است نمایندگان مجلس در حال جمع آوری امضاء برای برگزاری جلسه فوری فردا هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 6137

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/6137/مجلس-عراق-درباره-رای-عدم-اعتماد-عادل-عبدالمهدی-اقدام-کند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir