plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۶۱۰۰

طعنه ترامپ به دموکرات‌ها در مراسم «عفو بوقلمون»

رئیس جمهور آمریکا طی مراسمی در کاخ سفید ضمن رد تلاش‌های دموکرات‌ها برای استیضاحش در کنگره این کشور، بار دیگر خواستار فاش شدن هویت افشاگر رسوایی «اوکراین‌گیت» شده است. این درحالی‌ست که به رغم اصرار ترامپ و جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها با استناد به قانون اساسی این کشور، بر مخفی ماندن هویت این فرد به دلیل حفظ امنیت او تاکید دارند.
طعنه ترامپ به دموکرات‌ها در مراسم «عفو بوقلمون»
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم روز شکرگزاری ضمن «عفو کردن بوقلمون»، به دموکرات‌ها درباره تحقیقات استیضاحش طعنه زده و بار دیگر مواضع آنها را رد کرده است. ب

در این رابطه، آناتولی گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم «روز شکرگزاری» که طبق سنت آمریکایی‌ها هر ساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود و در آن، رئیس‌جمهور یک بوقلمون را مورد «عفو» قرار داده و آزاد می‌کند، به رسوایی «اوکراین‌ گیت» و تحقیقات استیضاحش توسط مجلس نمایندگان اشاره کرد.

دونالد ترامپ در ابتدا گفت: «یک بوقلمون خوشتیپ به اسم باتِر به همراه جایگزینش بِرِد را رسما (از کشته شدن) عفو می‌کنم».

ترامپ سپس به دموکرات‌ها و «آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور طعنه زد.

وی به اقدامات شیف برای صدور احضاریه‌ها به مقام‌های مختلف دولت آمریکا در رابطه با رسوایی موسوم به «اوکراین‌گیت» برای ادای شهادت در جلسات تحقیقات برای استیضاح رئس‌جمهور اشاره کرد و درباره آزاد کردن این دو بوقلمون گفت: «آنها آزادانه زندگی خواهند کرد البته این یک موضوع خیلی مهم است چرا که آنها پیشتر احضاریه برای حضور در زیرزمین آدام شیف را دریافت کرده بودند».

ترامپ افزود: «صدها نفر(احضاریه دریافت کردند)، به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها دارند مرا متهم می‌کنند که در برابر بوقلمون‌ها بیش از حد نرم رفتار کرده‌ام البته این را هم باید خطاب به بِرِد و باتر بگویم که برخلاف شهود قبلی، من و شماها با هم دیدار کرده‌ایم».

رئیس‌جمهور آمریکا با این اظهاراتش به گلایه اصلی خود از دموکرات‌ها در خصوص پرونده آغاز تحقیقات استیضاح اشاره کرده است.

او بارها از اینکه دموکرات‌ها هویت «افشاگر» تماس تلفنی جنجالی او با رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر نکرده‌اند، گلایه داشته است چرا که ترامپ مدعی است فرد مذکور، اطلاعی از محتویات تماس تلفنی او با همتای اوکراینی‌اش نداشته و تنها به دلایل خصومت‌های حزبی، دست به افشاگری درباره رسوایی «اوکراین‌گیت» زده است.

ترامپ و جمهوری‌خواهان بارها در رد مواضع آدام شیف و دیگر نمایندگان حزب دموکرات‌ حامی استیضاح، خواستار افشای هویت افشاگر تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شده‌اند اما دموکرات‌ها با استناد به قانون اساسی این کشور، بر مخفی ماندن هویت این فرد به دلیل حفظ امنیت او تاکید داشته‌اند.

اظهارنظر تازه ترامپ درباره تحقیقات استیضاحش در حالی مطرح شده که جلسات علنی تحقیقات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور چندین نفر از مقام‌های سابق و کنونی دولت او به اتمام رسید و قرار است جلسات علنی کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان درباره استیضاح، از هفته آینده آغاز شود.

«جرالد نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان با بیان اینکه جلسات استماع این کمیته از روز ۴ دسامبر (۱۳ آذرماه) آغاز می‌شود هدف این جلسات را تمرکز بر «زمینه‌های قانونی استیضاح رئیس‌جمهور» عنوان کرد.

رئیس کمیته قضائی از ترامپ که قبلاً ادعا کرده مجلس نمایندگان آمریکا رویه عادلانه‌ای در قبال او پیش نگرفته هم دعوت کرد در جلسه‌های استماع حضور پیدا کند.

او گفت: «ترامپ می‌تواند دست به انتخاب بزند: می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و در جلسات استماع نماینده داشته باشد و یا اینکه می‌تواند شکایت درباره این فرایند را کنار بگذارد. من امیدوارم او همانند سایر روسای جمهور قبل از او مشارکت در این تحقیقات را چه به صورت مستقیم یا از طریق مشاورش انتخاب کند.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما