plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۶۰۸۳
سپاهان 2 - 1 پیکان

صعود سپاهان به یک چهارم نهایی جام حذفی با عبور از سد پیکان

تعویق خوش‌یُمن بازی برای زردپوشان اصفهانی
شاگردان امیرقلعه نویی در یک بازی نزدیک، نفس گیر و البته نزدیک به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، صعود کردند. سپاهان مانند سال گذشته یکی از هشت تیم برتر جام حذفی کشور شد.
صعود سپاهان به یک چهارم نهایی جام حذفی با عبور از سد پیکان
به گزارش ایصال نیوز، دیدار سپاهان و پیکان که به دلیل برگزاری دیدارهای ملی و حضور بیشتر از سه بازیکن طلایی پوش در اردوی تیم ملی به تعویق افتاده بود، در نهایت امروز سه شنبه برگزار شد. نیمه اول این مسابقه دشواری زیادی برای شاگردان امیرقلعه نویی ایجاد نکرد و آنها در شرایطی که پیکان هم دست و پا بسته نشان نداد، با یک گل در دقیقه 13 روی کار تیمی ضربه نهایی محمد محبی و یک گل در دقیقه 2+45 روی یک ضربه ایستگاهی و کار تیمی بسیار خوب با ضربه شهباززاده به گل دوم دست یافتند؛ گلی که البته مشکوک به آفساید بود.

در نیمه اول اما شرایط تغییر کرد و پیکانی ها که پس از استقلال بهترین خط هجومی لیگ را در اختیار دارند، توسط شهریار مغانلو آقای گل مسابقات لیگ برتر به گل رسیدند تا نیازمند هم که آخرین بار در لیگ هجدهم دروازه اش در جریان بازی باز شده بود، پس از مدت ها بار دیگر در جریان بازی گل بخورد. در دقایق باقی مانده و با توجه به اینکه امیرقلعه نویی یک تعویض اجباری در نیمه اول داشت، آبی های پیکانی فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند که البته به جایی نرسید تا سپاهان مانند سال گذشته یکی از هشت تیم برتر جام حذفی کشور باشد.

سپاهان-پیکان - 5 آذرماه 1398 - ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: حمید حاج ملک؛ کمک ا: هادی طوسی و عسگر محمدی: داور چهارم: کمیل غلامی.
ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، سعید آقایی، گئورگی ولسیانی، عزت پورقاز، مرتضی منصوری ( 45 محمد مهدی زاده)، مهدی کیانی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، محمد محبی، محمدرضا حسینی (66 ولادیمیر کومان) و علی قربانی(70 کی روش استنلی) سرمربی: امیرقلعه نویی
ترکیب پیکان:
وحید شیخ‌ویسی، حجت حق‌وردی، مهران موسوی، علی حمودی، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، امیرحسین کریمی ( 77 جابر انصاری) ، سعید واسعی، جلال‌الدین علی‌محمدی(88 اسماعیل شریفات) ، فراز امامعلی و شهریار مغانلو سرمربی: حسین فرکی کارت زرد ولادیمیر کومان دقیقه 82 مهران موسوی دقیقه 84 پیکان
شرح گل: سپاهان: پاس مرتضی منصوری مدافع راست تیم فوتبال سپاهان که به صورت زمینی و کات بک به نقطه کرنر فرستاده شده بود، با ضربه دقیق محبی به گل اول بازی در دقیقه 13 تبدیل شد.
سپاهان (2-0): ارسال محمدرضا حسینی به تیرک دوم دروازه پیکان با ضربه سر محمدرضا مهدی زاده به دهانه دروازه رسید و در دقیقه 2+45 بود که شهباززاده با یک ضربه سر دقیق گل دوم بازی را ثبت کرد.
پیکان (2-1): در دقیقه 64 ارسال دقیق حمودی از سمت راست خط هجومی پیکان در محوطه جریمه و میان دو مدافع مرکزی سپاهان به مغانلو رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دقیق گل اول بازی را ثبت کرد تا اختلاف به حداقل برسد.
شاگردان حسین فرکی در این مسابقه نمایش بدی نداشتند و با ترکیبی هجومی راهی میدان شده بودند ولی سپاهان در یک بازی حساس دیگر نشان داد از انسجام خوبی برخوردار است و به سختی به تیم ها موقعیت گلزنی می دهد. البته آبی های پیکانی چند بار با شوت های واسعی و مغانلو برای حریفان دردسرساز شدند ولی این تیم سپاهان بود که با خونسردی بیشتری بازی می کرد. طلایی های اصفهانی یک بار در دقیقه 13 با ضربه محبی و یک بار در وقت های اضافی نیمه اول با ضربه سر شهباززاده به گل رسیدند تا نیمه سختی در انتظار پیکان میهمان آنها باشد.
دقایق حساس:
دقیقه 6: ضربه سعید واسعی که آقایی و کیانی را از پیش رو برداشته بود، با واکنش خوب نیازمند راهی کرنر شد و در برگشت هم نیازمند کرنر ارسالی آبی های پیکانی را به خوبی در اختیار گرفت.
دقیقه 14: حرکت رو به جلو و سریع محبی، او را برای ثانیه هایی در موقعیت تک به تک با شیخ ویسی قرار داد ولی خیلی زود دو مدافع رسیدند و تعادل او به هم خورد تا این موقعیت از دست برود.
دقیقه 24: ضربه محمد محبی از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی سمت چپ شیخ ویسی برخورد کرد تا یک موقعیت ویژه دیگر توسط بازیکنان طلایی پوش ایجاد شده باشد.
دقیقه 26: نفوذ سریع سعید آقایی با یک استارت انفجاری به عمق خط دفاعی پیکان از سمت راست خط دفاعی این تیم با ضربه آقایی همراه شد که شیخ ویسی توپ را برگشت داد. در برگشت و در شرایطی که شهباززاده موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت، توپ را ناباورانه به اوت زد.
دقیقه40: شوت سرکش واسعی بار دیگر با واکنش نیازمند راهی اوت شد.
دقیقه 55: نفود جلال علی محمدی و پاس او به امامعلی می توانست موقعیت بسیار خوبی ایجاد کند که پورقاز در میانه راه با ضربه سر ارتباط را قطع کرد.
دقیقه 60: ارسال محمدرضا حسینی که ارسال های دقیقی دارد روی تیرک اول به محمد محبی رسید ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندکی از بالای تیرک افقی راهی اوت شد.
دقیقه 62:محمدرضا حسینی این بار به نقطه کور دورازه بان و به تیرک دوم کرنر سپاهانی ها را ارسال کرد و اینبار ضربه شهباززاده بود که با فاصله بسیار کمی و به شکلی خطرناک از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد.
دقیقه 68: شوت محکم محبی با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 71: امید نورافکن روی پاس بسیار زیبای مهدی کیانی در موقعیت تک به تک با شیخ ویسی قرار گرفت ولی تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن این فرصت شد.
دقیقه 72: ضربه جلال علی محمدی از داخل محوطه جریمه چیزی نمانده بود تا گل دوم این تیم را رقم بزند.
دقیقه 75: ضربه جلال علی محمدی بازیکن سابق سپاهان از روی یک ضربه ایستگاهی با فاصله چند متری از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 78: مصدومیت محمد محبی که با بانداژ شدن سر او همراه شد، دقایقی در بازی وقفه ایجاد کرد.
دقیقه 79: پیکانی ها موقعیت بسیار خوبی را روی یک پاس کات بک ایجاد کردند ولی ضربه جابر انصاری به بازیکنان خودی خورد و این موقعیت خیلی خوب از دست رفت.
دقیقه 81: ضربه جابر انصاری در شرایطی که دروازه خالی پیش روی او بود، به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.
حاشیه:
* در دقیقه 45 داور مسابقه به واسعی که در برخورد با مهدی کیانی در محوطه جریمه تمارض کرده بود، کارت زرد نشان داد.
* مرتضی منصوری در دقیقه 45 و به دلیل مصدومیت جای خود را به محمدرضا مهدی زاده داد. چمن نقش جهان دلیل مصدومیت مدافع راست سپاهان بود.
* برگزاری این دیدار در وسط هفته استقبال کم هواداران سپاهانی را در پی داشت.
* بازیکنان سپاهان با بنری با عنوان "با هدیه محبت و مهربانی به همدیگر سختی ها را بر هم آسان کنیم "
. * جلال الدین علی محمدی و مهدی امینی بازیکنان سابق سپاهان قبل از بازی به سمت نیمکت سپاهان رفتند و با سرمربی و بازیکنان این تیم برخورد گرمی داشت.
*حسین فرکی و امیر قلعه نویی سرمربیان دو تیم قبل از شروع بازی با یکدیگر خوش و بش کردند.
*سجاد شهباززاده، امید نورافکن، مرتضی منصوری و پیام نیازمند بازیکن سابق پیکان به سمت نیمکت پیکان رفتند و با سرمربی تیم خوش و بشی داشتند.
*حامد بحرایی و شهاب عادلی بازیکنان جوان سپاهان در جایگاه ویژه شاهد بازی تیمشان بودند.
*در دقیقه ۳۸ در حالی که مرتضی منصوری یک کارت زرد داشت خطایی روی مدافع پیکان انجام داد که کادر فنی و بازیکنان این تیم به داور بازی اعتراض داشتند.

انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما