plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۶۰۸۲
فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

کشف ۶۲ تُن مواد مخدر در مرزهای کشور در ۸ ماه گذشته

پشتیبانی تجهیزات مرزبانی توسط صندوق دانش بنیان
سردار رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه با ارتقاء تعاملات سازنده مزداران با مرزنشینان و لنج داران، شاهد کاهش قاچاق در مبادی مرزی هستیم، گفت: با تلاش مرزبانان در ۸ ماه سال جاری بیش از ۶۲ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شد.
کشف ۶۲ تُن مواد مخدر در مرزهای کشور در ۸ ماه گذشته
به گزارش ایصال نیوز، سردار قاسم رضایی، در حاشیه بازدید از یگان های دریایی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شعار سال "رونق تولید"، مرزبانی با رصد و اشرافیت اطلاعاتی و تشدید مقابله با قاچاق و راه‌اندازی قرارگاه مقداد، اقدامات مؤثری در حوزه مبارزه با قاچاق انجام داده است.

وی با اشاره به افزایش کشفیات سوخت در مرزهای خشکی و دریا افزود: مرزبانان با اقدامات هدفمند در اقصی نقاط مرزهای کشور در دریا و خشکی در مبارزه با قاچاق، تأثیرات مطلوبی در رونق تولید و عدم خروج کالاهای هدف مانند گوشت، برنج، پوشاک و سایر مایحتاج مردم داشته است.

سردار رضایی تلاش مرزبانان در مرزهای ایران اسلامی در حوزه مواد مخدر را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: مرزبانان غیرتمند، علاوه بر تأمین نظم و امنیت با انجام فعالیت‌ها و اقدامات و عملیات‌های هدفمند در مبارزه با قاچاق موفق شدند در هشت ماهه سال جاری بیش از ۶۲ تن مواد مخدر در مرزهای کشور را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تعاملات و روابط دیپلماسی با کشورهای همسایه افزود: در راستای مقابله با قاچاق هدفمند و توقیف شناورهای تحت تعقیب، با توافقات به عمل آمده با کشورهای قطر، امارات و عمان تاثیرات بسیار زیادی در کاهش قاچاق داشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا، نشست و تعامل با شرکت های دانش بنیان در کشور را از برنامه های مرزبانی نامید و افزود: با انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان تأثیرگذار در کشور، مقرر گردید که صندوق دانش بنیان، پشتیبانی از تجهیزات مرزبانی را عهده‌دار شود.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت مرزهای کشور در حوزه خشکی و دریا اقدامات مؤثری در زمینه تجهیز امکانات خصوصاً شناوری صورت گرفته است و با مذاکراتی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفت مقرر شد در موضوع تجهیز امکانات شناوری و مرزی که در حوزه مبارزه با قاچاق تأثیرگذار است اقدامات مؤثری صورت گیرد.

رضایی با اشاره به تلاش شبانه روزی مرزبانان در برقراری امنیت مطلوب در دریا خاطر نشان کرد: مرزبانی با همکاری مرزنشینان و لنج‌داران در مبارزه با قاچاق فعالیت‌های مطلوبی انجام داده و با ارتقاء این تعاملات سازنده شاهد کاهش قاچاق در مبادی مرزی هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ،دریابانی را از مأموریت‌های مهم مرزبانی دانست و خاطرنشان کرد:مرزهای دریایی دارای حوزه وسیعی می باشد و وجود شناورهای پیشرفته، حوضچه و اسکله‌های استاندارد در دریا ضروری است لذا با همکاری سایر مسئولان در نیمه اول سال ۹۹ شاهد تزریق تجهیزات خوبی در حوزه مرزی هستیم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما