plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۶۰۸۱
توانمندی در یافتن راه حل بومی

درخواست ستاری از دانش بنیان‌ها برای صیانت از تولید داخلی

عدم امکان اداره ایران با پول نفت
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این که در حال حاضر ایران با 80 میلیون جمعیت تبدیل به کشوری بزرگ شده و دیگر نمی‌توان با پول نفت آن را اداره کرد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید از بازار داخلی صیانت کنند و در این راستا باید اثبات کنند که در رفع نیازهای کشور توانمند هستند.
درخواست ستاری از دانش بنیان‌ها برای صیانت از تولید داخلی
به گزارش ایصال نیوز، دکتر سورنا ستاری در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این گردهمایی را رویداد مبارکی دانست که همه عوامل تولید کننده از تقاضا دهنده فناوری تا ارائه دهنده کالا و خدمات دانش بنیان را دور هم جمع کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین پیروزی ما در طول این سالها این است که تفاهم میان مسئولان و شرکت‌های دانش بنیان امضا شده است، ادامه داد:‌ در حال حاضر ایران تبدیل به کشوری بزرگ با 80 میلیون نفر جمعیت است که سطح رفاه آن ارتقاء یافته و دیگر نمی‌توان با پول نفت این کشور را اداره کرد.

ستاری ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های محکم و ریشه داری در حوزه‌ واردات در اکثر سازمان‌ها و حتی تفکر مردم ایجاد شده است و باید ما با این مساله برخورد کنیم که این امر نیازمند فرهنگسازی است.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر این که در حال حاضر ایران در حوزه‌ تولید دارو و بیو تکنولوژی در آسیا و منطقه جایگاه بی نظیری دارد، خاطر نشان کرد:‌ برای کشورهای غربی هیچ چیز مطلوب‌تر از این نیست که نفت را بفروشیم و جنس وارد کنیم؛ چرا که آنها همراه با صادرات خود فرهنگ خود را نیز به کشورها صادر می‌کنند که این فرهنگ با فرهنگ بومی‌ ما در تضاد جدی قرار دارد.

ستاری با بیان این که ما باید در جبهه واحد با این تفکرات مبارزه کنیم، یاد آور شد: در این مبارزه باید توانمندی‌های خود را به جامعه اثبات کنیم و به جامعه بقبولانیم که دانشجویان و جوانان و اساتید با ارزش هستند و با تساهل در این زمینه مساله‌ای حل نمی‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این که هیچ کشوری در اقتصاد دانش بنیان توسعه نمی یابد مگر آنکه از بازار خود همانند ناموس دفاع کند، اظهار کرد: ما باید اثبات کنیم که شرکت‌های دانش بنیان ما در بازار اثر گذار هستند چرا که در حال حاضر زیست بوم دانش بنیان در کشور حاکم است؛ ضمن آن که با 15 کشور مرز مشترک داریم و قادر هستیم تا برای نیازهای کشور راه حل های بومی ارائه دهیم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما