plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۶۰۶۱

اردوغان: امنیت ترکیه و قطر را از هم جدا نمی‌دانم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد امنیت ترکیه و قطر را از هم جدا نمی‌دانیم.
اردوغان: امنیت ترکیه و قطر را از هم جدا نمی‌دانم
به گزارش ایصال نیوز، رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان پس از بازدید از مرکز فرماندهی مشترک نیروهای ترکیه-قطر در دوحه پایتخت قطر، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امنیت ترکیه و قطر را از هم جدا نمی‌دانیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه همچنین تصریح کرد: «هیچکس نباید از حضور ما در این منطقه ناراحت باشد. مخالفان وجود پایگاه ترکیه در قطر متوجه شدند که ما دوست واقعی این کشور هستیم. مرکز فرماندهی مشترک نیروهای ترکیه-قطر نماد صمیمیت دو کشور است و مانند رابطه دیگر نهادها، مبتنی بر منافع و نتیجه هژمونی نیست».

رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه، برای شرکت در پنجمین نشست شورای عالی راهبردی ترکیه - قطر وارد دوحه شد.

قطر به عنوان کشور متحد راهبردی ترکیه در شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود و روابط دو کشور به ویژه بعد از قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۱۵ خرداد سال گذشته در همه زمینه ها گسترش بیشتری یافته است.

گفتنی است، اولین پایگاه ترکیه در قطر کار خود را در اکتبر ۲۰۱۵ و در چارچوب روابط بین دوحه و آنکارا آغاز کرد و در دسامبر ۲۰۱۷ به فرماندهی مشترک نیروهای قطر و ترکیه تغییر نام داد. از آن روز تاکنون سربازان قطری و ترک حاضر در پایگاه نظامی دوحه، روزانه مشغول تمرین عملیات نظامی تحت فرماندهی مشترک هستند.

انتهای پیام/* 
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما