plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۶۰۳۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد

پول‌های نامشروع و نامعلوم سهم بالایی در سینمای ایران ندارند

تأیید وجود پول‌های کثیف در سینمای ایران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود پول‌های کثیف در سینمای ایران، سهم این پول‌ها را در سینمای ایران بالا نداست و در عین حال از اقدامات وزارت فرهنگ برای بررسی صلاحیت تهیه‌کنندگان سخن گفت.
پول‌های نامشروع و نامعلوم سهم بالایی در سینمای ایران ندارند
به گزارش ایصال نیوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پولشویی و وجود پول‌های کثیف در سینمای ایران، عنوان کرد: باید توجه داشت که حوزه فرهنگ و هنر حتما نیازمند کمک‌ها و حمایت‌های بخش خصوصی است و به همین دلیل، داده وسیعی از نیازهای زیرساختی، تولیدات و خدمات فرهنگی وارد حوزه سینما می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در عین اینکه ورود پول مردم به عرصه فرهنگ و هنر موجب تداوم، پایداری و تأثیرگذاری بیشتر تولیدات در حوزه فرهنگ و هنر می‌شود؛ اما باید مراقبت کافی وجود داشته باشد که حوزه‌‎های فرهنگی و هنری که حساسیت‌های خاص خود را دارد به مسائلی که فضا را تیره و تار می‌کند، گرفتار نشود.

صالحی با بیان اینکه ورود پول‌های نامشروع و نامعلوم قطعا این فضا را آلوده و تیره و تار می‌کند، افزود: البته برآورد ما این است که این ارقام، سهم بالایی در سینما ندارند.

سهم وزارت فرهنگ در اعطای مجوزها اندک است

وی سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظارت‌ها را به لحاظ تقسیم بندی حوزه‌‎های قانونی اندک دانست و گفت: در مسائل سرمایه‌‎گذاری بخش‌های مختلفی نسبت به صدور مجوزها و احراز صلاحیت اقدام می‌کنند و حتی مبدأ مالی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله این صنعت قابل رویت نیست.

صلاحیت تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دلیل حساسیت حوزه فرهنگ و هنر، این حوزه نیازمند اقدامات ویژه‌ای است؛ اضافه کرد: در همین راستا، اقدامات مهمی در حوزه صلاحیت تهیه کنندگی و در حوزه نوع تملک و  حوزه سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : خانه ملّت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما